Napísali ste nám 20/2001

30.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

Chcel by som upriamiť pozornosť Dopravného podniku mesta Bratislavy na problém čistoty zastávok mestskej hromadnej dopravy. Viem, že jeho pracovníci v pracovných dňoch vyprázdňujú odpadkové koše na zastávkach i zametajú ich.

Avšak, v sobotu a v nedeľu tak nerobia. Vypuklé je to najmä v centre mesta na Námestí SNP, Obchodnej, Kamennom námestí, Šafárikovom námestí atď., ale takisto aj na Vajnorskej, pred Polus City Center - všade tam sú koše na odpadky úplne preplnené a ľudia, keďže nemajú kam odpad odhodiť, hádžu ho na zem. Potom sa neraz stane, že samotný vodič električky musí odstrániť z koľajníc plastovú fľašu alebo iný predmet. Domnievam sa, že zodpovední pracovníci DPMB by sa mali nad tým zamyslieť a aj cez víkend zabezpečiť čistenie zastávok a odvoz odpadu aspoň v centre mesta.

Pavol Ďuriš, Staré Mesto
LIST ČITATEĽA


Považujem sa za úplného laika, a preto by som bol rád, ak by mi „naslovo vzatí odborníci“ vysvetlili niekoľko záhad v organizácii dopravy Bratislavy. Napríklad, prečo bola zrušená možnosť odbočiť v smere z Račianskej na Pioniersku, prečo je Lehotského a Škovránčia slepá, keď tam denne prichádza množstvo klientov ČSOB a sú nútení cúvať a točiť sa s autami v úzkej uličke, prečo je slepá Mariánska, Medená, prečo je Námestie SNP prejazdné iba jedným smerom aj to od polovice, aký má zmysel nedotiahnutá odbočka zo Starého mosta na Dostojevského rad? Prečo máme konečné MHD v centre mesta (11, 12, 14, 34, Šafárikovo nám.), prečo máme linky s trasou, ktorá má 5-6 zástavok (210...)? Napríklad pri električkách - keby sme vynechali zbytočné konečné (Karlova Ves, Nové Mesto, Vinohrady, atď. - nech ostanú manipulačnými), tak pri riadnych a zmysluplných konečných (je ich 5 - Dúbravka, Hlavná stanica, Rača, Zlaté piesky, Ružinov) a spojení každej s každou by nám stačilo len 10 liniek! Prečo je okolo SNM a na Štúrovej roky jednokoľajka a električky naďalej hrkocú po Jesenského a Mostovej okolo Slovenského národného divadla, Carltonu a filharmónie, čím navyše rušia návštevníkov týchto kultúrnych stánkov? Prečo ide mesto stavať za miliardy tunel pod Sitinou, keď sa dá Patrónka vyriešiť obdobne ako Hodžovo nám. za desatinu ceny? Naozaj sa už nebudem čudovať, ak bude mať 203 konečnú pri YMCE (však tam chodí množstvo spojov) a v Dúbravke zrušia autobusy (však tam chodia 3 linky električiek).

Ondrej Kleibl, Bratislava
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?