Napísali ste nám 17/2001

30.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

Nie tak dávno potešilo všetkých Bratislavčanov zrekonštruované námestie M. Benku, skutočne pekné, modrné i účelné s podzemnými garážami. V Bratislave je to už tak, že obnoviť vieme, len problém je so správou a údržbou (viď autá v Starom Meste).

Žiaľ, to sa týka i Benkovho námestia, kde bolo nainštalované veľmi vkusné a efektívne osvetlenie, ktoré však už niekoľko mesiacov nesvieti. Ozaj, kto má na starosti jeho opravu a údržbu? Firma Siemens alebo mestská časť Staré Mesto? Kto nám obyvateľom odpovie a hlavne sa postará o opravu?

Osvetlenie zabudované v dlažbe je porozbíjané, lebo sa tu po pešej zóne preháňajú a parkujú autá. Stĺpiky osvetlenia sú niektoré vyvalené na zemi a tie, čo ešte stoja, nesvietia. Páni, ktorí za to zodpovedáte, príďte sa pozrieť, iste sa budete červenať.

Ivan Križka, Bratislava
LIST ČITATEĽA

~ ~ ~
Súhlasím, aby Starohorská ulica v mestskej časti Bratislava - Staré Mesto bola premenovaná na Karvašovu ulicu. Súčasne zabezpečte, aby zastávka električiek, ktoré idú na hlavnú stanicu, t. j. 1, 2, 3, 8 bola premenovaná na Karvašovu. Doteraz zastávka na Radlinského ulici pred Slovakotermou, ako aj na Starohorskej má pomenovanie Technická univerzita, čo mýli cestujúcich.

Oleg Ďurčanský, Staré Mesto
LIST ČITATEĽA

~ ~ ~
Chcela by som poukázať na niektoré fakty, ktoré sa týkajú zmien v organizácii MHD od 3. septembra 2001. Podľa informácií, ktoré som si pozrela na internete, sa ruší linka č. 193 a znížená kapacita vo vzťahu na Nám. 1. mája a Vazovovu ulicu bude vyvážená zhusťovaním intervalov na linke číslo 94. O žiadnom zahustení sa nedá hovoriť, o čom svedčí aj doterajší grafikon.

Nech MHD nerobí z cestujúcich hlupákov, ale rovno povie, že chce ušetriť a ruší spoj. Nehovoriac o tom, že linka č. 94 nepremáva v sobotu ani v nedeľu a keďže na jej trase sú hneď tri nákupné centrá(TESCO, DANUBIA, TERNO) a množstvo ľudí si na návštevu týchto centier vyberie práve tieto dva dni, bola by linka č. 94 možno viac využitá ako cez týždeň.

Alžbeta Roščáková, Petržalka
LIST ČITATEĽA

~ ~ ~
Po prečítaní článkov o plánovanej stavbe mosta Košická cez Dunaj a tzv. severnej tangenty si myslím, že ide o ďalšie z megalomanských dopravných stavieb v Bratislave. Spor okolo mosta Košická je zrejme vo vyústení mosta na ľavej strane Dunaja - na Košickej ulici. Neviem, prečo by nestačil nájazd na most z Pribinovej ulice, maximálne z križovatky Landererova.

Vo všetkých okolitých mestách, v Prahe, vo Viedni, alebo v Budapešti sú Dunaj alebo Vltava premostené v strede mesta jednoduchým spôsobom z jedného nábrežia na druhé (vari len s výnimkou Barrandovského mosta, ktorý je však na okraji Prahy). V Bratislave sa musí vždy vybudovať nájazd na most takým spôsobom, že sa alebo zbúra časť historického jadra mesta (Nový most - SNP), alebo nájazdové rampy na mosty zasahujú do celého okolia. Čo sa týka severnej tangenty, presunie sa dopravný ruch z Račianskeho mýta a Šancovej ulice len o asi 200 m severnejšie, taktiež do obývanej štvrte pod stanicou a na Pioniersku ulicu.

Možno by bolo zaujímavé počkať na vývoj dopravnej situácie v meste po otvorení tzv. južného obchvatu po diaľnici okolo Zlatých pieskov a zatiaľ aspoň rozšíriť Račiansku ulicu v celej dĺžke na dva jazdné pruhy. Bolo by to najrýchlejšie a najlacnejšie riešenie, ktoré by skrátilo čas cestovania a ušetrilo nervy cestujúcim.

Vladimír Burianek, Bratislava
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?