Možno sa spoľahnúť na profesionálov?

27.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

Na reklamu vydávajú podniky ťažké peniaze - dalo by sa teda očakávať, že im na dobrom mene záleží. Zdá sa však, že u nás táto logika neplatí ani v prípade renomovaných firiem.

V opačnom prípade by som nemohla mať v rukách list našej čitateľky, z ktorého niečo zacitujem. Píše: „aj ja som mala rovnaký názor na renomované firmy ako vy v článku, avšak po svojich skúsenostiach som svoj názor zmenila“. Čo sa stalo? Ako jediná z rodiny vlastní videokameru SONY a tak bola poverená vyhotovením záznamu z oslavy promócií svojho brata a súčasne 60. narodenín svojho otca v Prešove. Pár dní pred spomínanou slávnosťou si všimla pri prehrávaní kazety jemné chvenie obrazu viditeľné na dátume a čase.

Po preštudovaní návodu k videokamere sa zdalo, že je potrebné použiť iba čistiacu kazetu. Takáto kazeta nie je súčasťou výbavy videokamery, nuž sa podľa pokynov dovozcu vydala do najbližšej autorizovanej predajne Elsatex vo Vranove nad Topľou. Tam jej odborníci odporučili použiť čistiacu kazetu Hama, ktorá má byť vhodná aj pre kamery SONY. Naša čitateľka uverila profesionálom, kazetu kúpila a použila. Vždy tvrdím, že zlá rada je horšia ako žiadna. Nuž ale radu v konečnom dôsledku poskytla autorizovaná predajňa pre SONY výrobky. Na koho sa spoľahnúť, ak nie na ňu? Ibaže chyba lávky: po použití odporúčanej čistiacej kazety sa pôvodná chyba poriadne zväčšila a objavilo sa dosť veľké zrnenie.

Zástupca firmy SONY Slovakia v Bratislave, na ktorú sa naša čitateľka ako na výhradného dovozcu obrátila, jej veľmi ochotne poradil, ako má postupovať. Mala sa obrátiť na autorizované servisné pracovisko v Prešove, ktoré ju „odoslalo“ na lapovanie (ani ja neviem čo to je) do autorizovaného servisu v Košiciach. Ten konečne niečo zistil. K radosti našej čitateľky oznámili výsledok: výmena hlavy videokamery za hrdú cenu 8 tisíc korún. Ani v tomto servise však nevedeli vysvetliť náhle zhoršenie obrazu po použití čistiacej kazety.

SONY Slovakia v Bratislave si nad neprofesionalitou svojich autorizovaných servisov „umyla ruky“. Veľkodušne ponúkli 10% zľavu z opravy zničenej hlavy a poznatok našej čitateľky posunú zodpovednému obchodnému zástupcovi SONY pre príslušný región. V žiadnom prípade sa však nepovažujú za kompetentných riešiť skutočnosť, prečo bola odporučená a predaná kazeta Hama, keď užívateľská príručka odporúča kazetu SONY!

Akú radu mám pre našu čitateľku? Dobre si zvážiť, či si kameru dať opraviť, alebo radšej kúpiť novú. Samozrejme si môže na vlastné náklady dať vyhotoviť súdnoznalecký posudok a použiť na základe jeho výsledku súdnu cestu. Výsledok nemôžem zaručiť, keďže som sama prehrala spor na základe ementálových paragrafov. Je mi jasné, že som našu čitateľku nepotešila. No ešte jednu radu pre ňu predsa len mám. Nech celý prípad napíše firme SONY do materskej krajiny. Možno jej výrobca pošle novú videokameru zadarmo len preto, aby si zachoval dobré meno. Ak sa to skutočne stane, dúfam, že vás budeme môcť informovať.

Marta Černá, Fórum spotrebiteľov
ZÁKAZNÍK JE PÁN

Páčil sa vám článok?