Market locator: Na ktorý z jarmokov a vinobraní prišlo najviac návštevníkov?

4.10.2018
Račianske vinobranie - Vinobranie raca 2010 Račianske vinobranie - Vinobranie raca 2010
Páčil sa vám článok?

Začiatok jesene sa každoročne nesie v znamení osláv vrcholiacej vinohradníckej sezóny. Obľúbené vinobrania sa striedajú s tradičnými jarmokmi a my sme si zvykli vychutnávať prvé jesenné lúče s jarmočnými dobrotami a koštovkou burčiaku. Tohtoročné leto sa lúčilo veľmi pomaly a slnko zohrievalo jarmočníkov celý september, tak sa pozrime ako sa to prejavilo na návštevnosti týchto akcií v Bratislave a jej okolí.

Slovenské jarmoky a vinobrania lákajú veľké množstvo fanúšikov dobrého burčiaku a bujarej zábavy, ktorá sa koná zväčša pod holým nebom. Tým je závislá na počasí, ktoré dokáže na jeseň prekvapiť. Pozrime sa na tohtoročnú „úrodu návštevníkov“ v Trnave, Rači, Pezinku, Modre cez „Big data“ zvyškových telekomunikačných dát. Pohľad prostredníctvom populačnej analytiky Market Locatora z anonymizovanej vzorky viac ako 2,9 mil. Slovákov umožňuje rozlíšiť počty ľudí, ktorí prichádzajú do lokalít konania jarmokov.

Trnava je tradične „najúrodnejšia“

Začnime pohľadom na počty návštevníkov septembrových podujatí. Z grafu je zrejmé, že v Trnave sa vyskytlo najviac ľudí na tradičnom jarmoku resp. v jeho okolí. Pre zaujímavosť tu máme aj porovnanie s minulým rokom (okrem vinobrania v Pezinku). Nárast tohtoročných návštevníkov vinobraní je možné pripísať aj krajšiemu septembru, ktorý bol slnečný v porovnaní s minuloročným, kedy prevládalo daždivé počasie.

Zdroj: Market Locator

Račianske vinobranie hlavne pre Bratislavčanov

Pozrime sa na charakter jednotlivých podujatí, predovšetkým odkiaľ pochádzajú návštevníci vinobraní a jarmokov. Môžeme konštatovať, že návštevnosť je tvorená rovnomerným pomerom domácich, „blízkych susedov“ z okolitých okresov a zvyšku Slovenska. Výnimku tvorí Račianske vinobranie, kde sme považovali za domácich všetkých Bratislavčanov a tých bolo takmer 65%.

Zdroj: Market Locator

Úsmevné číslo na záver

Hoci sa celoslovenský štatistický podiel žien a mužov pohybuje na úrovni 51% v prospech žien, na vinobrania sa chodia zabávať viacej muži. Účasť žien poklesla na úroveň 43% a toto percento bolo možné pozorovať na všetkých štyroch sledovaných podujatiach.

Zdroj: Market Locator

Tento prieskum bol spracovaný počas septembra 2018 na vzorke 2,9 mil. ľudí, ktorí poskytli súhlas k spracovaniu údajov. Big Data prezentujú výhradne anonymizované a agregované štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát uchovávaných priamo u operátora. Riešenie Market Locator prináša Market Locator SK s.r.o. v spolupráci s Instarea a mobilnými operátormi.

(ts, ars, foto: abn)

Páčil sa vám článok?