Metropola Slovenska atakuje hranicu 1,5 milióna návštevníkov. Ktorí turisti lámu rekordy?
Zdroj: ms
Už tri roky za sebou Bratislava prepisuje rekordy v návštevnosti, nárast turistov sa pritom ráta aj v dvojciferných číslach. Najviac k nám tradične prichádzajú návštevníci z okolitých štátov, rekordérmi sú turisti z exotických krajín. Je za tým snaha Bratislava Tourist Board (BTB), unikátne genius loci, ale aj globálna situácia v odvetí turizmu.
„Za prvých 7 mesiacov sme zaznamenali nárast návštevníkov o vyše osem percent a prenocovania stúpli takmer o šesť percent. Koncom roka by sme sa mohli priblížiť k magickej 1,5 miliónovej hranici návštevníkov. Je to veľká výzva pre mesto a sme si vedomí, že Bratislava potrebuje turistov, preto vyvíjame úsilie, aby o nás vedeli, vytvárame prostredie, kde sa cítia dobre a sú spokojní,“ približuje primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Podľa dostupných štatistík do Bratislavy prichádzajú najmä turisti z Českej republiky, Nemecka, Rakúska, Anglicka a prvú päťku uzatvárajú Poliaci. Medzi skokanov v sledovanom období jednoznačne patria návštevníci z Číny a Izraela, tých nárast návštevnosti predstavuje aj viac ako 50 percent.
Masívnu promo kampaň, ktorú BTB spustilo pred letom, videlo na dopravných uzloch veľkých miest ako Viedeň, Praha, Berlín či Londýn niekoľko miliónov ľudí. Aktívna bola aj na sociálnych sieťach, ktoré „Osobnosti v Bratislave“ doslova zaplavili. Potvrdzuje to 81 %-ný nárast unikátnych návštev destinačnej stránky visitbratislava.com, ktorá propaguje Bratislavu.
„Úspech letnej sezóny dokazujú čísla z našich informačných centier, podľa ktorých sme v mesiacoch máj až september vybavili takmer 64-tisíc dopytov, čo predstavuje nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka až o 11,2 percenta. O 38,3 percenta sme zorganizovali viac komentovaných prehliadok mesta. Predaj turistickej karty Bratislava Card stúpol o 33,3 percenta, pričom najpredávanejší bol 3-dňový variant. Ukazuje sa tým záujem turistov o Bratislavu a úspech v postupnom predlžovaní ich pobyt u nás,“ dodáva predsedníčka predstavenstva BTB Alžbeta Melicharová (na fotografii uprostred).
A čo turistom mesto a okolie ponúkajú? Okrem korunovačnej histórie, gastronómie a rôznych podujatí, turistov prekvapí blízkosť mesta k prírode. „Zhrnuli sme najznámejšie mestské parky a záhrady, dali dokopy tipy a možnosti strávenia voľného času, nevynechali sme ani najnovšie atrakcie mesta ako domčeky na stromoch či rozhľadňu, nájdeme tam Dunaj aj Moravu a na svoje si prídu cyklisti. Vytvorili sme brožúru, ktorá ukazuje, aký poklad majú ľudia okolo seba,“ načrtla Melicharová.
„Bratislavský región ponúka mestskú destináciu, vinársku oblasť, wellness rekreáciu ako turistické trasy v Malých Karpatoch. Sú tu rozmanité možnosti, ktoré turistov lákajú a my sa ich snažíme k ním priblížiť. Projekt Bratislava Card je určite výborným nástrojom, ako toto docieliť, zároveň aj predlžiť pobyt návštevníkov a zvýšiť zisky podnikateľov v cestovnom ruchu, ktorí pôsobia mimo hlavného mesta,“ dodáva mestská poslankyňa a členka komisie cestovného ruchu Soňa Svoreňová (na fotografii vľavo).
(ts, ms)