Spotrebiteľská poradňa v Ružinove riešila prvý rok 133 prípadov
Spotrebiteľská poradňa v ružinove riešila prvý rok 133 prípadov - ruzinov-urad
Bezplatná spotrebiteľská poradňa v bratislavskom Ružinove riešila za prvý rok pôsobenia 133 konzultácií. Najčastejšie, v 45 prípadoch, sa občania prišli poradiť s nevybavenými alebo neúspešnými reklamáciami.
Ďalším (vyše 40) bola poskytnutá právna pomoc a poradenstvo pri riešení či zastavení exekúcie. Trojicu najviac riešených problematík uzatvárajú spory so správcami bytov a nesprávnymi vyúčtovaniami energií, tých poradňa riešila takmer 20. Informoval o tom Miroslav Antoňak, riaditeľ Spotrebiteľského Centra – neziskovej organizácie.
Koncom uplynulého roka sa na právnu poradňu obracali občania, ktorí chceli získať informácie o stave svojich spotrebiteľských zmlúv s nebankovými subjektmi. Tí sa zároveň zaujímali aj o možnosti odstúpenia či ukončenia týchto zmlúv. Táto služba organizácie súvisí s projektom ZmluvnePodmienky.sk. „Šesť občanov malo v čase návštevy poradne už začatý alebo vedený spor s bankou alebo nebankovkou, ktorých zastupovanie sme prevzali,“ podotkol Antoňak. Podľa neho boli však aj prípady, kedy sa Ružinovčania snažili získať aj iné právne rady, ktoré ale s činnosťou organizácie nesúviseli. Išlo napr. o dedičské konanie, rozvod či trestné stíhanie.
Bezplatná spotrebiteľská poradňa v Ružinove bola otvorená 11. januára 2016. Prevádzkovaná je na základe spolupráce ružinovského miestneho úradu a spomínanej neziskovej organizácie Spotrebiteľské Centrum. Aj v tomto roku bude poskytovať služby obyvateľom mestskej časti, a to utorok od 14.00 do 16.00 h a vo štvrtok od 15.00 do 17.00 h.
(TASR, Foto: ruzinov.sk)