Niektoré úseky budú zbytočne spomaľovať
Niektoré úseky budú zbytočne spomaľovať - eletricka_2etapa_viz1
Vo veci petržalskej električky oznámil Okresný úrad Bratislava začatie konania posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), v rámci ktorého boli zverejnené prvé informácie o budúcej podobe II. etapy. Čo ma na nich ako laika zaujalo?
Z hľadiska plynulosti dopravy nepovažujem za vhodné, že s výnimkou križovania s Pajštúnskou ulicou pri Technopole sa neuvažuje s mimoúrovňovými križovatkami. Električka síce má byť preferovaná, ale koľko áut a aké zápchy budú o päť rokov? Kruhové križovatky v oblasti Lietavskej ulice, ktoré pretína električková trať, radšej nechám na posúdenie odborníkom na dopravu.
Som rád, že v dokumente sa hovorí o dvoch mostoch pre električku a nedôjde k čiastočnému zasypaniu Chorvátskeho ramena, ako je to teraz na Rusovskej ceste a pri Technopole. Svojím architektonickým stvárnením by sa mosty mohli stať novými dominantami Petržalky.
Čo však považujem za nepochopiteľné, je to, že pri takomto projekte nie je v pláne úplné dokončenie dočasného „esíčka“ pri Technopole, kde sa síce plánuje pokračovanie Pajštúnskej ulice od Tupolevovej so štyrmi pruhmi, no podľa projektu zostane k svetelnej križovatke cez rameno asi stometrový lievik s dvoma pruhmi. Dnešná križovatka pri pošte na Vlasteneckom námestie a cesta k Námestiu hraničiarov má byť síce úplne zmenená spolu s úpravou ramena, no zvyšný tiež asi stometrový úsek v smere k TPD, kde je dnes dočasné „esíčko“ s dvoma pruhmi ostane po starom.
Myslím si, že ak sa tieto dva úseky nedokončia pri plánovanej stavbe logicky na štyri pruhy, zbytočne budú spomaľovať plynulosť premávky a zrejme ostanú v tejto podobe „dočasne“ ďalších tridsať rokov.
Tomáš Husár, Petržalka
LIST ČITATEĽA