Aj krásne heslá sa končia hnusne
Aj krásne heslá sa končia hnusne - cerna
Žijeme v časoch, keď sa všetko točí okolo mládeže. Už takmer štyridsaťroční sú považovaní za starých, neperspektívnych.
Pritom už aj Werich v jednej zo svojich piesni spieval: „Ještě si moc mladej, mladej a nic víc.“ V kontexte to bolo o manipulovateľnosti a využívaní ešte nezorientovanej mládeže.
Za desiatky rokov sa nič nezmenilo. Nezrelosť mládeže skvele využívajú manipulatívni vodcovia rôznych siekt - alebo ak chcete - aj politici.
Jeden z markantných príkladov zažila nedávno aj Bratislava. Pritom každý čo len trochu mysliaci človek vie, že je ľahké džina vypustiť z fľaše, ale nesmierne ťažké je potom zatlačiť ho naspäť. Za Boha - Za národ, aké krásne heslá. No my, skôr narodení, vieme aj to, aké hnusne sa končia!
Stačí si pozrieť film Obchod na korze, čo však bola pritom ešte limonáda oproti skutočným zverstvám páchaných po celom svete práve v mene podobných hesiel. Koniec koncov, čo iné robí Islamský štát v mene svojho Boha? Celý svet je zdesený a sfanatizovaný dav prevažne mladých (až deti) umiera.
Poviete si: Čo to trepe? Veď to je od nás ďaleko.
Nemyslím. Síce zatiaľ v menšej miere, ale sfanatizovaný dav si to vyskúšal už aj v Bratislave. A ak ich včas nezastavíme, budú pokračovať! Stačí iba šikovne zvolené heslo a hra založená na najnižších pudoch nezrelých jedincov môže pokračovať.
Nemyslite si, že nemám mládež rada. Tvrdím dokonca, že vo svojej podstate je citlivá a dobrá. Som stará a občas potrebujem pomoc. Azda neuveríte, ale vždy sa nájde niekoľko mladých, ktorí ihneď priskočia pomôcť.
Zvlčilými ich robia len tí dospelí, ktorí sa skrývajú za ich chrbtom a ktorí sledujú vlastné ciele. Všimnite si len, ako to bolo a stále aj je vo vojnách. Mladí umierajú na bojiskách a dobre živení vojvodcovia ich z bezpečného zázemia hecujú: Za Boha - Za národ! Ale predovšetkým - za svoju vlastnú prosperitu.
Teraz však o inom. Stále viac sťažnosti z celého Slovenska mi oznamujú starší spotrebitelia, ktorí využili nákup cez internet. Táto forma predaja má svoje výhody, ale nepatrí do rúk spotrebiteľa, ktorý neovláda jeho pravidlá. Predovšetkým si nevie overiť serióznosť neviditeľného obchodníka, ani nevie zhodnotiť kvality tovaru.
Preto moja rada pre starších: Ak nemáte niekoho, kto sa dobre vyzná v elektronickom obchodovaní, radšej nakupujte v normálnych obchodoch. Vyhnete sa tak nervákom v prípade reklamácií. Prajem príjemnú dovolenku!
Marta Černá, Fórum spotrebiteľov
ZÁKAZNÍK JE PÁN