Nestrihajte visačky, môžu sa zísť!

18.1.2015
0
Páčil sa vám článok?

Do prvého čísla našich novín v roku 2015 by sa malo napísať iba želanie všetkého dobrého pre redakciu aj čitateľov. Pochybujem však, že by to dnes už bývalému šéfredaktorovi a súčasnému starostovi Starého Mesta stačilo. Určite by ma najneskôr popoludní urgoval.... Čo už, pustím sa teda do toho!

Predvianočné nákupné šialenstvo je šťastne za nami. Darčeky rozdané a ja mám desiatky telefonických otázok, ako možno tovar vrátiť. Tak teda, ako to je? Tovar zakúpený v kamenných obchodoch nie sú zo zákona povinní prevziať na výmenu a už vôbec nie vrátiť peniaze. Slušní obchodníci to síce do niekoľkých dní robia z dobrej vôle, ale nechoďte na nich s bu-bu-bu. Buďte slušní a apelujte na ich ústretovosť - hlavne ak ste s darčekom nedostali aj paragón o kúpe. Iné je to v prípade, ak bol darček kúpený cez internet. Tam zákon umožňuje tovar bez uvedenia dôvodu vrátiť do 14 dní. To isté sa vzťahuje aj na tovar kúpený na rôznych akciách. Ibaže pozor! Tovar musí byť v pôvodnom obale a ak boli pribalené darčeky, musíte vrátiť aj tie.

Upozorňujem najmä na zlozvyk (mám ho aj ja), že z textilných výrobkov odstrihnete všetky visačky a návody na údržbu. Takto „vylepšený” výrobok vám žiadny predajca neprevezme. Problémom je aj vrátenie nosičov a kníh, ktoré je možné skopírovať či prečítať za deň. Alebo tovar, ktorý zo zdravotných dôvodov zakazuje vymeniť hygiena.

A teraz z iného vrecka. Nastal čas nájazdov na výpredaje. Prosím, nešalejte po vzore rôznych zahraničných výpredajov.

Po prvé - tie naše nie sú až také výhodné, iba ak pre majiteľov obchodov! Nekupujte veci, ktoré nepotrebujete, len preto, že sú o nejaké percento lacnejšie. Veci z výpredaja nebudete môcť väčšinou vrátiť či vymeniť. Zdanlivo výhodná kúpa sa tak môže stať iba predmetom sváru. Pozor si dajte aj pri kúpe potravinárskych výrobkov. Všímajte si dátum spotreby. Uisťujem vás, že ani pristará čokoláda nie je nič dobrého!

Dúfala som, že po výmene šéfredaktora už nebudem musieť písať tieto „pastierske listy“. Zdá sa však, že to bude pokračovať a tak sebe aj vám prajem čo najmenej negatívnych zážitkov a čo najlepší celý rok 2015.

Marta Čierna, Fórum spotrebiteľov
ZÁKAZNÍK JE PÁN

Páčil sa vám článok?