NÁZOR: Integrovaná zastávka MHD na Radlinského

27.6.2014
0
Názor: integrovaná zastávka mhd na radlinského - radlinskeho_bohac Názor: integrovaná zastávka mhd na radlinského - radlinskeho_bohac
Páčil sa vám článok?

Už takmer dve desaťročia mám svoje pracovisko – architektonický ateliér umiestnený v jednom z objektov susediacich s kostolom Blumentál. Spolu so susedmi, ktorí bývajú v tesnom kontakte, sme si vďaka malému parku a nízkej zástavbe objektov roky vychutnávali atmosféru relatívneho pokoja uprostred mesta, kde sa navyše dalo zaparkovať na ulici neďaleko bývania.

V posledných rokoch, najmä po postavení kancelárskeho komplexu DELL, sa parkovanie pre tu bývajúcich prudko zhoršilo. Tak ako všade v centre Bratislavy, začal boj o každé parkovacie miesto. Keď sme si mysleli, že horšie už nemôže byť, dozvedeli sme sa Jóbovú zvesť - „Vybudovanie prestupnej integrovanej zastávky MHD na Radlinského ulici “.

Podstatou projektu je skoncentrovanie štyroch jestvujúcich, prevažne električkových zastávok do jednej tak, aby sa zjednodušilo prestupovanie cestujúcich z jedného spoja na druhý. Skvalitňovanie MHD Bratislavy patrí k nutným opatreniam, ktoré majú za cieľ odľahčiť dopravu osobnými autami. Problémom je však skutočnosť, že táto investícia predpokladá zrušenie cca 30 parkovacích miest bez náhrady. Pre obyvateľov a poskytovateľov služieb dotknutých touto výstavbou vznikla neriešiteľná situácia, kde zaparkovať auto. Nevedia tiež pochopiť uplatňovanie dvojitého metra vykonávania zákona - keď chcú občania stavať, nezískajú stavebné povolenie bez zabezpečenia parkovania, keď stavia mesto, získa stavebné povolenie, aj keď zruší jestvujúce parkovacie státia a zhorší tak parkovacie možnosti obyvateľov.

Pred spustením výstavby bolo zorganizované stretnutie s pobúrenými občanmi. Tí sa nakoniec museli zmieriť s už rozbehnutou investíciou. Dostali však prísľub, že v otázke náhrady aspoň minimálneho počtu parkovacích miest, revitalizácii parku a vylúčenia automobilovej dopravy v novovybudovanom úseku bude mesto ústretové k obyvateľom.

Realizácia zámeru sa blíži ku kolaudácii a preto obyvatelia požadujú, aby cca 12 parkovacích miest, ktoré boli počas výstavby vyznačené ako parkovanie pre obyvateľov, bolo ponechaných aj po ukončení tejto investície. Tiež apelujú na mesto, aby zabezpečilo zákaz prechodu osobných áut vybudovaným úsekom, čo by bola aspoň slabá náplasť na zhoršenie kvality ich bývania z titulu koncentrácie zastávok električiek a autobusov v tomto priestore.

Ing. arch. Ľubomír Boháč


Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 1998-2014 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

Páčil sa vám článok?