Oprava lokomotívy Ganz Eg 6 finišuje

25.6.2014
0
Oprava lokomotívy ganz eg 6 finišuje - lokomotiva1
Páčil sa vám článok?

Rekonštrukcia lokomotívy legendárnej Viedenskej električky Ganz Eg 6 sa blíži k záveru. Lokomotíva bola rozobratá, prebytočné časti boli odstránené, poškodené nosné časti opravené. Väčšia časť plechovej skrine bola vymenená a namaľovaná pôvodnou zelenou farbou. Nová je aj drevená strecha kabíny, ktorá bude pokrytá impregnovaným plátnom, v súčasnosti sa dokončuje úplne nový drevený interiér kabíny.

„Prakticky všetky drevené a mosadzné časti interiéru sú originály, vyrábame ich nanovo bez výkresov, len podľa dobových snímkov a fotografií zrekonštruovanej lokomotívy Ganz Eg 5, ktorá je v rakúskom Mariazelli,“uviedol pre Bratislavské noviny opravár historických železničných vozidiel Jozef Majtáň, ktorý lokomotívu reštauruje do pôvodnej podoby spred 100 rokov v topoľčianskom železničnom depe.

Koncom augusta by mala byť lokomotíva Viedenskej električky dokončená a pripravená na presun do Bratislavy. V obnovenej podobe by mala byť Bratislavčanom predstavená v septembri. Ako uviedol jeden zo záchrancov Ganz Eg 6 a predseda Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy Michal Milata, lokomotíva zatiaľ nebude schopná samostatnej jazdy. „Bude zrekonštruovaná do vystavovateľnej podoby, pričom všetky štyri motory demontujeme a pošleme na diagnostiku, ktorá ukáže, v akom technickom stave sú. Až potom uvidíme, aký rozsah ďalších prác bude potrebný,“ uviedol Michal Milata.

Lokomotívu Ganz Eg 6 objavili v Rakúsku koncom roka 2010 Michal Milata, Roman Delikát a Peter Martinko. Koncom roka 2011 sa ju podarilo aj s pomocou Bratislavského okrášľovacieho spolku a partnerov zachrániť pred zošrotovaním a previezť do Bratislavy. Na záchranu a obnovu lokomotívy Viedenskej električky bola vyhlásená finančná zbierka, ktorá stále pokračuje.

Lokomotívy Ganz Eg 5 a Eg 6 jazdili na uhorskom úseku trate z Prešporka do Viedne od roku 1914 do roku 1935. Od roku 1941 do roku 2000, resp. 2010 jazdili v okolí Linzu.

Radoslav Števčík

Všetky časti interiéru lokomotívy sú originály, vysvetľuje Jozef Majtáň.
Foto - Radoslav Števčík


Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 1998-2014 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

Páčil sa vám článok?