V Starej tržnici sa začal festival bratislavských značiek
V starej tržnici sa začal festival bratislavských značiek - brand_festival
V bratislavskej Starej tržnici sa dnes začína festival značiek – Bratislava Brand Festival. Organizácia cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB) chce festivalom vyvolať diskusiu medzi obyvateľmi o najvýznamnejších symboloch a značkách, ktoré robia Bratislavu Bratislavou. Prvý ročník netradičného podujatia bude trvať až do nedele 27. apríla 2014.
Festival bude podľa Františka Moronga z BTB plný vôní, chutí, zážitkov, symbolov, poznania i krásnych dizajnových vecí, ktoré symbolizujú Bratislavu a dávajú jej jedinečnú a nezameniteľnú príchuť. "Každý ju môže prísť ochutnať – svojimi zmyslami i srdcom. Ochutnať, zdieľať s druhými a diskutovať. Veď samotné mesto tvoria predovšetkým ľudia," vraví Morong. Počas festivalu, ktorý štartuje dnes o 13.00 h, budú prezentovať napríklad modernú gastronómiu, gastronómiu starého Prešporku, bratislavské vína, račiansku štrúdľu i historické súboje a tance. Súčasťou festivalu budú aj hudobné vystúpenia.
BTB sa podľa Moronga snaží nanovo definovať najvýznamnejšie atribúty a jedinečnosti Bratislavy, ktoré by mali atraktívnou formou prilákať návštevníkov. Vytvoriť nezameniteľnú značku destinácie, ktorú po určitom čase dokážu dobre rozpoznať aj v zahraničí, je však jedna z najťažších úloh, vraví Morong. "Podľa jedného z najväčších svetových odborníkov na tvorbu značky krajiny Simona Anholta sa miesta posudzujú podľa toho, čo robia a vytvárajú, a nie podľa toho, čo o sebe hovoria. Pokiaľ sa v každom turistickom sprievodcovi cudzinec dočítal, že typickým pečivom prešporskej kuchyne je bratislavský rožok, ktorý však nemal kde ochutnať, potom sa tento jedinečný produkt nikdy nestane značkou symbolizujúcou Bratislavu. Tak tomu bolo ešte donedávna," vysvetľuje Morong.
Na prilákanie väčšieho počtu turistov preto podľa Moronga nestačí len propagácia destinácie na "fiktívne" atraktivity a jedinečnosti bez toho, aby reálne existovali, boli na trhu dostupné, spoločnosťou vnímané a bol po nich dopyt. "Vec či hodnota sa môže, ale aj nemusí stať značkou. Nezávisí to od nej samotnej. Musí byť v spoločnosti 'vžitá', komunikačne vhodne živená a dlhodobo vedome rozpracovávaná," dodal Morong.
(TASR)