Dve cestovky klamali, dostali pokuty
Dve cestovky klamali, dostali pokuty - soi
Minuloročné letné dovolenky nedopadli pre každého podľa očakávaní. Aj keď si niektorí zaplatili luxusné pobyty pri mori so službami all inclusive, na mieste sa kvality vyplývajúcej zo zmluvy nedočkali. Po návrate sa sťažovali, u predajcov však neuspeli. Za pravdu im však dala Slovenská obchodná inšpekcia (SOI).
Účastníci zájazdu do Egypta od 12. júna do 22. júna 2013 podali dva dni po návrate na Slovensko spoločnú reklamáciu do cestovnej kancelárie Azur Reizen Slovakia, a.s., na Drieňovej ulici. Reklamácia sa týkala kvality týždňového pobytu v päť hviezdičkovom hoteli Al Nabila Grand Makadi. Reklamáciu nespokojní dovolenkári podali 24. júna 2013, pričom predajca ju mal vybaviť do 30 dní. Urobil tak však až po zákonom stanovenej lehote, kedy 1. augusta 2013 odpovedal kupujúcim listom, v ktorom reklamáciu zamietol. Dovolenkári sa tak obrátili na SOI. Tá začala prípad riešiť, cestovnú kanceláriu skontrolovali 24. septembra a 14. novembra 2013. Inšpektori SOI poslali 30. januára 2014 cestovnej kancelárii list s informáciou o začatí správneho konania. Zástupca cestovky sa k výsledku kontroly nevyjadril, inšpektori preto 21. februára 2014 rozhodli o udelení pokuty 500 eur cestovnej kancelárii Azur Reizen Slovakia, a.s.
Nespokojná s dovolenkou v Egypte bola aj kupujúca zájazdu do päťhviezdičkového hotela Sharm el Sheikh od 22. júna do 7. júla 2013. Pobytový zájazd kupovala v spoločnosti ETI Slovensko, s.r.o. Deň po prílete 8. júla 2013 poslala kupujúca e-mailom predajcovi reklamáciu týkajúcu sa kvalitatívnych nedostatkov zájazdu. Následne zaslala reklamáciu aj 16. júla 2013 doporučenou zásielkou. Reklamáciu mal predajca vybaviť do 30 dní, urobil tak však až po tejto lehote - 27. augusta 2013, keď poslal kupujúcej e-mail, v ktorom ju informoval, že jej reklamáciu zamieta. Kupujúca sa taktiež obrátila na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Inšpektori spoločnosť ETI Slovensko skontrolovali 14. novembra 2013 na Michalskej ulici a kontrolu dokončili 2. decembra 2013 na inšpektoráte, kam prišla manažérka spoločnosti. Slovenská obchodná inšpekcia preukázala pochybenie zo strany predávajúceho, a preto jej 5. marca 2014 udelila pokutu 500 eur.
Marián Brezňanský
(Spracované z právoplatných rozhodnutí Slovenskej obchodnej inšpekcie)
ZÁKAZNÍK JE PÁN
Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 1998-2014 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.