Tibora nehľadajú, Tibor sa hľadá sám, plagáty vylepili protiprávne
Tibora nehľadajú, tibor sa hľadá sám, plagáty vylepili protiprávne - hlada_sa_tibor
Bratislavské ulice zaplavili plagáty s výzvou „Hľadá sa Tibor“. V skutočnosti však nikto nikoho nehľadá. Ide o reklamnú kampaň občianskeho združenia Vagus, ktoré chce poukázať na problém bezdomovectva.
Muž z plagátu je Tibor Juráš. Nezvestný však nie je, na kampaň poskytol svoju fotografiu, na ktorej mal 25 rokov, o 35 menej ako v súčasnosti. Na ulici žije už 10 rokov. Kampaňou chce občianske združenie Vagus, ktoré pracuje s ľuďmi bez domova a prevádzkuje aj denné centrum Domec na Mýtnej ulici, poukázať na to, že ľudia bez domova hľadajú samých seba. Len v Bratislave žije podľa odhadov približne päť tisíc bezdomovcov. Občianske združenie chce kampaňou Bratislavčanov primať, aby sa nad tým zamysleli.
Plagáty v centre mesta možno nájsť na stĺpoch verejného osvetlenia, bránach, zastávkach mestskej hromadnej dopravy, plotoch, zábradlí, proste kdekoľvek. „Plagáty s reklamnou kampaňou občianskeho združenia Vagus sú v rozpore s platným všeobecne záväzným nariadením mesta aj mestskej časti a žiadame občianske združenie, aby využívalo na svoje aktivity, bez ohľadu na ich spoločenskú prospešnosť a závažnosť, plochy, ktoré má mesto k dispozícii a kde môže prispieť aj svojím marketingom,“ uviedol hovorca bratislavského magistrátu Stanislav Ščepán.
„Počas guerillovej časti kampane sme primárne vylepovali plagáty na štandardných miestach, kde sa zvyčajne vylepujú aj iné typy plagátov,“ uviedol predseda združenia Vagus Sergej Kára. Pripúšťa, že dobrovoľníci, ktorí občianskemu združeniu pri výlepe plagátov pomáhali, mohli plagáty nalepiť aj na nevhodné miesta. Určite to však podľa neho neurobili zámerne. „Ak sa tak stalo, ďakujeme za upozornenie a budeme dbať na to, aby sa pri odstraňovaní dobrovoľníci zamerali práve na tieto miesta,“ uviedol Kára.
Kampaň má trvať do konca mája. Predseda Vagusu tvrdí, že zatiaľ majú veľmi dobré ohlasy a tešia sa na otváranie témy bezdomovectva a riešenia tejto problematiky. Sociológovia však tvrdia, že kampaň môže mať aj negatívny vplyv. Keď sa človek dozvie, že nejde o hľadanú osobu, môže ho to znechutiť a odvrátiť jeho pozornosť v budúcnosti, kedy by mohol byť nápomocný pri hľadaní skutočne nezvestnej osoby.
(mch)
Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 1998-2014 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.