Billa-boom v bratislavskom Starom Meste
Billa-boom v bratislavskom starom meste - Billa carlton
Rozširovanie maloobchodnej siete v centre mesta považujem za veľmi užitočné. Staromešťania nie sú nútení cestovať za banálnymi potrebami každodenného života často aj do vzdialenejších okrajových častí mesta, k čomu ich prinútila politika rozmiestňovania maloobchodnej siete mesta za posledné dve desaťročia. Má to dopad na intenzitu dopravy v meste ako aj na životné prostredie, voľný čas občanov a podobne.
Avšak každý problém má dve strany, na čo naši mestskí páni zabúdajú. Neustále skloňujeme nezastupiteľnú úlohu konkurencie, neviditeľnú ruku trhu a podobné záležitosti. Na druhej strane umožníme jednej firme v našom prípade firme Billa v bezprostrednom centre Starého Mesta otvoriť štyri predajne potravín. Potom o akej konkurencii je reč?
Vieme, že Billa patrí k najdrahším obchodom v svojej brandži a chudák spotrebiteľ zase má vďaka mestským pánom len obmedzenú možnosť si vybrať. Nehovoriac o Starej tržnici, ktorá slúži na všetko možné len nie na čo bola pôvodne určená. Treba vytvoriť v Starej tržnici podmienky pre domácich pestovateľov ovocia a zeleniny, ktorí ponúkajú čerstvé produkty na rozdiel od zahraničných obchodných reťazcov, ponúkajúcich produkty transportovaných tisíce míľ s následne zníženou nutričnou hodnotou. Aj takto môže úradník mesta prispieť k zlepšeniu hospodárskej situácie krajiny.
Z. Palenčár, Bratislava
LIST ČITATEĽA
Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 2012 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.