Postarajme sa o širokú rodinu bratislavských cyklistov

19.4.2012
0
Páčil sa vám článok?

Pravdu povediac, v posledných dvoch rokoch sa v Bratislave venuje, či na magistráte, na jednotlivých miestnych úradoch, na stránkach periodík, alebo medzi verejnosťou pozornosť rozvoju cyklistiky a cyklotrás v Bratislave. Ako pravidelný používateľ bicykla v Bratislave som však rozčarovaný, ako to vlastne funguje.

Cyklistickou trasou na Trenčianskej ulici prejde pár bicyklov za deň, zato po Košickej desiatky až stovky, po Viedenskej ceste stovky a pod. Krátky úsek na Košickej je výsmechom - farebné vodorovné značenie už takmer nevidieť a cez pracovný deň mi vždy v naznačenej trase stoja 1 - 2 automobily, na Viedenskej ceste zase parkujú v označenom koridore automobily, zaberajú občas aj meter zo šírky cyklistického chodníka, pri konci hrádze a začiatku cyklochodníka sú umiestnené zvislé návestia pospájané chaoticky PVC páskou, v dĺžke 10 metrov - malo by sa to nahradiť pevnými stĺpikmi, aby zábrana mala pekný vzhľad.

Na nájazdových rampách na Most Apollo, Prístavný most či Most Lafranconi chýbajú stredové plné biele čiary, veľmi dôležité, aby sa cyklisti pri nájazde a zjazde držali vo svojej polovici. Ísť bicyklom na Devín odporúčam len dospelým, a to len veľmi zručným, pretože namiesto toho, aby na ceste na Devín bola od apríla do októbra max. rýchlosť 40 km, pravidelne kontrolovaná radarom, autá jazdia bez problémov 80 - 90 km/h. Už nehovorím o dvoch križovaniach s cyklistami, kde by mala byt rýchlosť 20 km/h pre motorové vozidla, samozrejme, v sezóne. Je potrebné počítať s nárastom cyklistov v súvislosti s otvorením mosta cez rieku Moravu.

Píšem to za všetkých aktívnych cyklistov, za bezpečnosť našich deti, aby sme si všetci uvedomili reálnu podobu cyklotrás a ich nástrah. Sám môžem konštatovať, že za posledné roky stúpol záujem o bicyklovanie. Dnes už celé rodiny sadajú na bicykle a poďme, hlavne na hrádzu. Najprv sa však k nim musíme dostať. A to bezpečne. Žiaľ, motoristi v Bratislave na bicykel berú malý ohľad. Tu pomôžu len dopravné značky a návestia, pravidelné kontroly a represie.

V opačnom prípade sa nič nezlepší. Postarajme sa o širokú rodinu cyklistov, ale tak, že komunikácie budú pre autá a bicykle, cyklistické chodníky len pre cyklistov a chodníky pre chodcov. Realita? Ten, čo používa bicykel pravidelne, vie o tom povedať svoje.

Peter Bella, Ružinov
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?