Politiku parkovania v Bratislave nech určia občania
Magistrát a mestské časti sa začali zaoberať parkovacou politikou v Bratislave. Tomu, kto nemá auto, prekáža najmä skutočnosť, že sa chronicky porušuje zákon o prevádzke na pozemných komunikáciách a parkuje sa na chodníkoch tak, že bežne zostane 50-60 cm na priechod, alebo musíte zisť na komunikáciu, alebo si niektorí trúfnu parkovať aj na trávnatých plochách. To je jedna skupina.
Druha skupina sú obyvatelia Bratislavy - majitelia áut. Platia dane za obydlie, ak majú služobné auta, tak aj cestnú daň, a čuduj sa svete, mali by, podľa istého návrhu, platiť poplatok za parkovanie vo svojom meste. Iste, komunikácie nepatria občanom, je to majetok mesta. Udržujú sa z daní Bratislavčanov, číže prednostne by ich mali používať oni, aj na parkovanie.
Ak teda určiť možnosť parkovania, či už bezplatne, alebo za nízky poplatok, tak si tu dovolím porovnať - povinnosť odstraňovať sneh z chodníkov, ktoré nám tiež nepatria, patria mestu - tu by malo mesto občanom zaplatiť za odstraňovanie snehu z chodníkov. Ak chce mesto vyberať za parkovanie, nech platí za odhŕňanie.
Tretia skupina sú mimobratislavskí motoristi. Bývajú mimo mesta, ich dane zostávajú za dverami mesta, ale blokujú denne tisíce miest - zadarmo. Prečo by sa títo motoristi nemohli pohybovať po Bratislave prostredníctvom MHD? Pre túto skupinu by mal parkovací vstup do mesta stáť 10 - 15 eur denne. Veľa úradov a inštitúcií nemá vôbec vytvorené miesta na parkovanie áut nielen svojich zamestnancov, ale ani návštevníkov. Tie potom blokujú celé okolie.
Poslednou mojou pripomienkou je parkovanie v širšom centre mesta. Centrum je predsa prístupné MHD, a tak parkovanie by malo byť veľkým luxusom. Odporúčam sa ísť pozrieť do Frankfurtu nad Mohanom, kde tisíce zamestnancov bánk dochádzajú do zamestnania verejnou dopravou. Ak určiť politiku parkovania, tak spolu s obyvateľmi, lebo primátor a starostovia majú svoje vyhradené miesta...
Ing. Peter Bella, Ružinov
LIST ČITATEĽA