Bratislava - toto je hlavné mesto Slovenska?
V decembri minulého roku ma na Obchodnej ulici blízko Royko pasáže oslovili dve dámy zo stredného Slovenska. Pýtali sa ma, ako sa môžu dostať na hlavnú železničnú stanicu. Rozmýšľal som, čo im poradiť. Veď električky na hlavnú stanicu prestali premávať.
Odporučil som im ísť pešo Poštovou na Hodžovo námestie a odtiaľ už niektorým autobusom alebo trolejbusom sa dopravia ak nie celkom na stanicu, aspoň na koniec Štefánikovej ulice a odtiaľ to už nie je ďaleko. Iste sa ponáhľali chytiť vlak a niesli aj batožinu. Poďakovali sa a jedna poznamenala: „Toto že je hlavné mesto?" S rovnakými otázkami sa na mňa obrátili aj po novom roku niekoľkí ďalší, nielen návštevníci Bratislavy.
Zrušenie premávky električiek na hlavnú stanicu iste mnohí z nás pokladajú za nepochopiteľné. Spýtal som sa známeho, ktorý pracuje v podniku bratislavskej MHD, na dôvod zrušenia premávky. Potvrdil to, čo písali noviny, že na úseku pred hlavnou stanicou sú poškodené koľajnice. Na otázku, prečo ich neopravia, tak ako sa občas opravujú iné úseky trate, povedal, že mesto na to nedá, lebo nemá peniaze. Ťažko pochopiteľné!
Po niekoľkých týždňoch 9. januára 2012 síce nasadili autobus X13. Je to však len dočasné riešenie. Dokedy? Do Bratislavy denne prichádza mnoho ľudí zo Slovenska aj z cudziny. Mnohí z nich, ale aj Bratislavčania, boli roky zvyknutí cestovať električkami zo stanice do centra aj do vzdialenejších častí mesta a naopak. Na hlavnú stanicu premávali električky č. 3 z Rače, č. 2 z Jurajovho dvora, č. 8 z Ružinova, č. 13 z Námestia Ľ. Štúra. Kedysi, počas dlhých rokov, premávala električka č. 1 od hlavnej stanice ku Carltonu. Potom jej pridelili inú trasu. Dnes premáva z Dúbravky na železničnú stanicu Nové Mesto. Tiež nevedno prečo.
Keď nemáme metro, mohla by na hlavnú železničnú stanicu premávať električka tak ako donedávna. Malo by to patriť medzi priority, ktorých rešpektovanie a zabezpečenie by malo byť povinnosťou kompetentných.
Marián Vranovský, BratislavaLIST ČITATEĽA