Zákazníci IKEA prispejú na ochranu životného prostredia

1.12.2011
0
Páčil sa vám článok?

Spoločnosť IKEA Bratislava od decembra plánuje zmeniť cenu papierových tašiek, a tým prispieť na ochranu životného prostredia ešte viac. Členovia Klubu IKEA FAMILY zaplatia za papierovú tašku 10 centov, ostatní zákazníci 20 centov.

Bratislavská IKEA sa sústreďuje na trvale udržateľné využitie zdrojov a šetrný prístup k životnému prostrediu a týmto krokom chce eliminovať zbytočné používanie papierových tašiek (každoročne rozdá zákazníkom približne 500 000 kusov) a zároveň zmierniť svoj vplyv na životné prostredie.

Kúpou papierovej tašky podporia členovia Klubu IKEA FAMILY dobrú vec - vzdelávací ekoprogram Zelená škola pre deti na Slovensku. V rámci neho bude podporených aj 15 školských projektov, ktoré vyberú spolupracovníci IKEA a členovia klubu.

Zelená škola je najväčší certifikačno-vzdelávací ekologický program na svete. Zapojených je doňho viac ako 40 000 škôl z 53 krajín sveta. Od roku 2004 pomáha aj slovenským školám realizovať environmentálnu výchovu prepojenú s praktickými krokmi. Na Slovensku je v programe registrovaných 216 škôl.

„Veríme, že mierne zvýšenie ceny papierových tašiek prinúti našich zákazníkov zamyslieť sa nad tým, či ju skutočne potrebujú, prípadne či im na nákup nestačí menej tašiek, alebo sa radšej nerozhodnú pre environmentálnejšie riešenie - modrú nákupnú tašku IKEA, ktorú môžu použiť viackrát," hovorí Jana Hrubcová, hovorkyňa spoločnosti IKEA Bratislava. IKEA na svojej ceste v podpore životného prostredia spojila sily s Centrom environmentálnej a etickej výchovy Živica. Cieľom spoločného projektu je vzdelávať nové generácie detí v tom, ako žiť v súlade s prírodou a ako vedome chrániť naše prírodné zdroje. „Peniaze získané z predaja papierových tašiek členom IKEA FAMILY doplníme o konkrétnu sumu a použijeme na podporu environmentálneho vzdelávacieho programu Zelená škola," dodala Hrubcová.

Spoločnosť IKEA sa snaží znižovať svoj dosah na životné prostredie a v tejto oblasti dosahuje aj úspešné výsledky. Obchodný dom IKEA Bratislava je v porovnaní s rokom 2005 o 100 percent efektívnejší v spotrebe energie, hoci sa odvtedy počet zákazníkov zdvojnásobil. To všetko vďaka zavedeniu rôznych úsporných opatrení a energeticky efektívnych riešení. Ani počas Vianoc IKEA nezabúda na ochranu životného prostredia a aj tento rok za každý predaný vianočný stromček vysadí nový strom.

(ke)
Páčil sa vám článok?