Ani v hoteloch sa často nedoleje doplna

3.11.2011
0
Páčil sa vám článok?

Inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie sa zameriavajú aj na kontrolu ubytovacích zariadení. Tentoraz si posvietili na hotely v meste, konkrétne na dodržiavanie poctivosti predaja a preverenie označenia zariadení.

Dňa 14. júla 2011 boli inšpektori SOI na kontrole v prevádzke Falkensteiner Hotel Bratislava****. Týkala sa preverovania a označení ubytovacích zariadení do kategórií a tried a dodržiavania zákona o ochrane spotrebiteľa.

Zistili, že predávajúci pri kontrolnom nákupe nedodržal deklarovaný objem podaných alkoholických nápojov. Pri objednávke 2 x 80 ml Martini Bianco á 48,75 €/l namiesto objednaných a zaplatených 2 x 80 ml bolo po zohľadnení príslušnej objemovej tolerancie 1 ml podaných 1 x 63 ml a 1 x 67 ml.

Došlo tým k predraženiu nákupu v neprospech spotrebiteľa o 1,47 €. Podľa SOI tým došlo k porušeniu ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľa. Spoločnosť sa vyjadrila, že hneď po kontrole kúpila odmerky certifikované Slovenským metrologickým ústavom, aby sa v budúcností vyhla akýmkoľvek nezrovnalostiam. Inšpektorát SOI dospel k záveru, že protiprávny skutkový stav bol zo strany SOI spoľahlivo preukázaný. Pokuta bola 1100 eur.

Inšpektori SOI robili kontrolu aj 15. júla 2011, tentoraz v prevádzke hotela GATE ONE Bratislava****. Zameraná bola, podobne ako v predchádzajúcom prípade, na preverenie zaradenia a označenia ubytovacích zariadení do kategórií a tried a zákona o ochrane spotrebiteľa. Kontrolóri zistili, že predávajúci pri kontrolnom nákupe nedodržal deklarovaný objem podaných alkoholických nápojov. Pri objednávke 2 x 80 ml Martini Dry á 48,75 €/l namiesto deklarovaných, objednaných a zaplatených 2 x 80 ml a po zohľadnení príslušnej objemovej tolerancie 1 ml bolo podaných 1 x 70 ml a 1 x 73 ml, čím došlo k predraženiu nákupu v neprospech spotrebiteľa celkom o 0,84 €.

Inšpektori SOI zistili, že v prevádzke neboli poskytované ubytovacie služby v predpísanej kvalite, čiže v kvalite ustanovenej vyhláškou. Ubytovacie zariadenie, zaradené do kategórie a triedy hotel**** nespĺňalo klasifikačné znaky vyhlášky v časti Ubytovacie priestory. V kontrolovaných izbách chýbala v predsieni vešiaková stena. Prevádzkovateľ uviedol, že odmerky boli zakúpené od renomovaného predajcu a až pri inšpekcii zistili, že nezodpovedajú normám. Okamžite urobil nápravu a odmerky vymenil. Rovnako uviedol, že napraví aj nedostatky vešiakových stien. Prevádzky dostala pokutu 1000 eur.

Marián Taller
(Spracované z právoplatných rozhodnutí Slovenskej obchodnej inšpekcie)
ZÁKAZNÍK JE PÁN

Páčil sa vám článok?