Vozia sa v MHD aj ľudia, ktorí o nej rozhodujú?

1.11.2011
0
Páčil sa vám článok?

Na úvod základná téza: Kvalita cestovania v bratislavskej MHD neustále klesá, pritom stále počúvam o tom, ako je potrebné prilákať ľudí z áut späť do vozidiel verejnej dopravy. Vzápätí si však položím otázku a čím ich možno prilákať?

Nepresne chodiacimi, preplnenými, často znečistenými spojmi oblepenými reklamou, v ktorých sa pod rúškom vysielania vzdelávacích programov o prírode pretláča do našich hláv opäť ďalšie reklamné vysielanie? S potrebou viacnásobného presadania a pretláčania sa z jedného preplneného spoja do druhého? Nie, ďakujem, neprosím.

Ako je možné, že v čase dopravnej špičky na zastávke pod železničnou stanicou smerom na Trnavské mýto, nešiel päť minút žiadny spoj?

Ako je možné, že na Trnavskom mýte idú v približne dvojminútovom intervale za sebou dve, niekedy až tri 68? Ako je možné, že už približne týždeň chodia v čase okolo 7.45 h za sebou dve električky číslo 14 smerom do Ružinova? Ako je možné, že aj po skrátení trasy 78 chodí tento spoj stále nepresne a nedá sa naň spoľahnúť? Ako je možné, že sa nakúpili autobusy (tuším kĺbové SOR), ktoré sú na jazdu v špičke absolútne nevyhovujúce, keďže chodbička je taká úzka, že sa nedá pretlačiť pri nastupovaní alebo vystupovaní? Ako je možné, že na mnohých zastávkach sú umiestnené reklamné pútače tak, že cestujúci nemôžu vidieť prichádzajúce spoje a musia sa vykláňať, čo nie je v prípade nepriaznivého počasia veľmi príjemné.

Ako je možné, že prestupujúci cestujúci majú problém vidieť cez oblepené vozidlo, či náhodou nejde spoj, na ktorý by radi presadli? V prípade horšieho počasia nie je vidieť skoro nič. Navyše podľa mňa aj z hľadiska psychohygieny a pohody cestovania je príjemnejšie cestovať vo vozidle, cez ktorého okná vidno von. Nechcem cestovať v dlhých tmavých rúrach! Okná na vozidlách sú na výhľad a nie na lepenie reklamy!

Som zásadne proti vysielaniu reklamy vo vozidlách MHD! Začína mi to pripomínať vymývanie mozgov a Orwellovho Veľkého brata. O to viac, že počúvaniu reklamy nemôžem nijako zabrániť!

Kto je zodpovedný za tento stav? Akí „odborníci" ju riadia a určujú grafikon? Na základe čoho, akých odborných analýz a aké odborné metódy sa používajú pri zostavovaní grafikonu? Nerobia sa analýzy porovnávajúce výhodnosť cestovania z hľadiska trvania cesty? Pri akom časovom rozdiele si už cestujúci radšej vyberú auto?

Zaujímalo by ma, akou logikou sa riadil ten, kto rozhodoval o zriadení zastávok na znamenie? Nechápem, ako je možné, že na znamenie sú aj zastávky v širšom centre mesta, kde stále vystupuje a nastupuje množstvo ľudí. Takéto zastávky sa v civilizovaných krajinách robia v okrajových častiach miest, respektíve na málo frekventovaných miestach.

Nie každý problém je spôsobený nedostatkom financií. Často to býva nedostatkom zdravého úsudku, nesprávnymi rozhodnutiami, a tým, že o veciach rozhodujú tí, čo o nich nemajú ani šajnu. A v prípade MHD mám pocit, že sa v nej v živote ani neviezli!

Ľubomír Vavrovič, Bratislava
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?