Aj reklama často kazí vzhľad mesta
Súkromné vlastníctvo je podľa ústavy nedotknuteľné. Paradoxne si tento fakt mnohí neuvedomujú a tak máme na vchodových bránach (čo je súčasť súkromného vlastníctva občanov domu) povylepované inzeráty a za stierače motorových vozidiel sa dávajú letáky a podobné reklamy.
Všetko sa to deje bez súhlasu vlastníkov, s porušovaním zákonov, nariadení a vyhlášok. Kompetentné orgány sa vyjadrujú, že o tom vedia, ale nevedia, ako proti tomu rázne zakročiť. Prečítame si štatistiku, koľko bolo zaplatených pokút a výsledok je taký, aký je - mesto je oblepené, zohyzdené a špinavé. V meste nedávno dávali za stierače áut, samozrejme, svojvoľne, nie stovky, ale odhadujem vyše tisíc letákov pozývajúcich na akciu Malý raj, pod finančným dozorom Všeobecnej úverovej banky.
Výsledok je taký, že po zemi sa povaľovali stovky modrých letákov, takže organizátor skutočne výrazne prispel k čistote mesta! Vlastníkov áut viniť nemožno. Niekto si to nevšimol a plagát mu odvialo počas jazdy, iní to odhodili na cestu. Prečo by totiž mali hľadať kôš na odpadky, alebo zobrať to do auta, keď im to bez ich súhlasu dali za stierač. Nie je to prvý prípad. Tu sa reklamuje pizzéria, tam predaj náhradných dielcov, inde otvorenie mäsiarstva a pod. Nedá sa to nazvať ináč, len podnikateľská drzosť.
Bratislavčania nech sa nečudujú, že na trávnatých plochách sú na drevených kolíkoch inzeráty zapichnuté do zeme, že po zábradliach sú inzeráty. Vôbec nikomu neprekáža, že všetky volebné programy miestnych častí obsahujú zlepšenie čistoty, poriadku, rozširovanie zelene a starostlivosť o ňu.
Vzhľad mesta sa skladá zo stoviek pekných detailov, ale aj jej špinu vytvárajú stovky detailov. Nič, počkáme na sľuby ďalších volieb.
Peter Bella, Ružinov
LIST ČITATEĽA