Z výhody sa rýchlo stala nevýhoda

6.11.2008
0
Páčil sa vám článok?

Spolu s dcérou sme pozvali sestru so synom na slávnostný obed. Rozhodla som sa pre reštauráciu Hexe známu svojou príjemnou, priam rodinnou atmosférou, chutnou kuchyňou a bohatým výberom rybích špecialít.

Viackrát som ju už navštívila a bola som spokojná. Všetci máme radi ryby a tešili sme sa na chutný zdravý obed. Prišli sme približne o 12.15 h a prekvapil nás nebývalý ruch na palube - presúvanie stolov, stoličiek, chladiarenských zariadení, ktoré obťažovali hostí a najmä moju sestru, ktorá sedela na rane. Do toho hlučné organizačné pokyny. Vyrozumeli sme, že deň predtým sa v Hexe konala svadobná hostina a trvala do neskorých ranných hodín.

Nevadí. Ocenili sme, že kapitalizmus zafungoval. Prosperujúca firmička si váži svojich zákazníkov a nechce ich sklamať. Obsluha rýchla, pitie bolo na stole hneď s ospravedlnením, že kola je len v plaste a minerálka iba chladená. Malichernosti. Presúvanie nábytku pokračovalo, hlasité pokyny tiež.

Nevadí, tešíme sa predsa na dobrý obed. Moja rybacia polievka bola jedlá, ale v rovnakých cenových reláciách som už jedla oveľa, oveľa lepšiu. Skutočné vytriezvenie však prišlo v podobe zubáča na bylinkovom masle a pstruhov s fritovanými zemiakmi.

Tie riadne meškali a ryby na tanieroch chladli. Ospravedlňujúc sa ich bodrá majiteľka priniesla - veľa a vraj grátis - kvôli meškaniu. Po ochutnávke sme však pochopili toľkú veľkorysosť. Nedali sa jesť. Varené boli určite deň predtým a narýchlo fritované teraz. Pstruhy evidentne neboli čerstvé, ani pripravené z kvalitne uskladnených zmrazených rýb.

Bodrej pani majiteľke neušlo, že nám nechutilo, keďže odnášala takmer plné taniere. Keď sme jej oznámili, že nás nepotešila, prejavila síce ľútosť, ale tá jej nezabránila v tom, aby vyúčtovala všetko v plnej sume. Vraj sa porozpráva s dodávateľmi. Za ryby ručí, za zemiaky nie celkom.

Nuž, zhodli sme sa s mojimi hosťami, že to, čo sa nám v úvode zdalo plusom, plná prevádzka po predchádzajúcej akcii, sa stalo hrubým mínusom. Naživo sme zakúsili typický príklad podnikania „po slovensky“, kde neplatí „radšej prísť o zisk ako o dobré meno“, ale presne naopak. Stavovská česť a česť rodinnej firmy sú celkom neznámym pojmom.

Mária M., Bratislava
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?