Nový partner by mal priniesť vyšší výnos
Do firmy RECAR, a.s., ktorá je dcérskou spoločnosťou Dopravného podniku Bratislava (DPB), a.s., vstúpil strategický partner. O dôvodoch tohto kroku sme sa pozhovárali s predsedom predstavenstva DPB, a.s. Branislavom ZAHRADNÍKOM (SDKÚ-DS).
- Nové vedenie DPB sa snaží zamerať na nosný biznis, ktorým je poskytovanie mestskej hromadnej dopravy. Všetky činnosti, ktoré s touto nosnou činnosťou priamo nesúvisia, sa postupne snažíme riešiť formou outsourcingu. V tejto súvislosti sme vyhodnotili, že stopercentné vlastnenie dcérskej spoločnosti, ktorá sa venuje vonkajšej reklame, nie je v súlade s touto filozofiou a bolo by vhodné, aby mala strategického partnera. Aj po vyhodnotení hospodárskych výsledkov spoločnosti RECAR, a.s., za posledné roky sa nám javilo, že dosiahla strop svojich možností a je potrebné, aby do nej vstúpil strategický partner, ktorý ju bude ďalej rozvíjať a zabezpečí DPB väčšie príjmy z prenájmu reklamných plôch.
Ako došlo k výberu strategického partnera?
- So svojím projektom nás oslovila spoločnosť BigBoard Slovensko, čo je medzinárodná skupina, ktorá sa zameriava na vonkajšiu reklamu. Dohodli sme sa, že spoločnosť BigBoard Slovensko sa stane strategickým partnerom spoločnosti RECAR a kapitálovo do nej vstúpi. DPB má podiel 51 percent, strategický partner má 49 percent a právo prevziať manažérske riadenie spoločnosti RECAR, a.s., čo sa už aj udialo. Zloženie predstavenstva spoločnosti je v kompetencii strategického partnera a zloženie dozornej rady je v kompetencii DPB.
Prečo nebol vypísaný tender na výber strategického partnera?
- Žiadny zákon nám neukladá povinnosť vypísať na takúto operáciu tender. Hľadali sme partnera na rozvoj spoločnosti RECAR, a.s., a žiadne iné spoločnosti nás neoslovili. Spoločnosť BigBoard Slovensko prišla s projektom, ktorý nám garantoval rozvoj RECAR-u, a ponúkla nám podmienky, ktoré boli lepšie, ako keď sme boli jej stopercentnými vlastníkmi.
Zhováral sa Juraj Handzo
NÁŠ ROZHOVOR