Do spoločnosti RECAR vstúpil strategický investor
Do firmy RECAR, a.s., ktorá je dcérskou spoločnosťou Dopravného podniku Bratislava, a.s., a zaoberá sa prenájmom reklamy v jeho vozidlách, vstúpil strategický partner - spoločnosť BigBoard Slovensko.
K predaju podielu, ktorý bol sprevádzaný aj personálnymi zmenami v orgánoch spoločnosti RECAR, došlo v závere minulého roku. Podľa Branislava Zahradníka, predsedu predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB), a.s., sa k tomuto kroku pristúpilo v záujme zvýšenia efektivity dopravného podniku, ktoré sa má dosiahnuť sústredením aktivít na jeho nosnú činnosť, ktorou je zabezpečovanie mestskej hromadnej dopravy.
Sumu, za ktorú spoločnosť BigBoard Slovensko kúpila podiel v spoločnosti RECAR, a.s., nechcel konkretizovať, uviedol len, že ju stanovil súdnoznalecký posudok. Ocenil, že pri rokovaní s novým strategickým partnerom sa dohodol vyšší podiel dopravného podniku na tržbách spoločnosti RECAR, a.s., z vonkajšej reklamy, než to bolo dosiaľ - zatiaľ čo pred vstupom strategického partnera to bolo 50 percent, po novom je to 55 percent.
Na margo pochybností o transparentnosti výberu strategického partnera, ktoré vyslovili iné spoločnosti zameriavajúce sa na vonkajšiu reklamu, B. Zahradník uviedol, že Dopravný podnik Bratislava dostal jedinú ponuku na vstup strategického partnera do spoločnosti RECAR, a.s., a to zo strany spoločnosti BigBoard Slovensko, a.s. Výber práve tejto firmy označil za vhodný, keďže ide o silnú spoločnosť s medzinárodným zázemím, ktorá môže priniesť spoločnosti RECAR impulz na rozvoj.
(juh)