Menšie pokuty neznamenajú menej viny

12.9.2007
0
Páčil sa vám článok?

Služby naše každodenné - kiež by boli vždy v poriadku. Kiež by zákazník bol vždy naozaj pánom a bol obslúžený k svojej spokojnosti. Kiež by inšpektori nemuseli nikoho pokutovať, pretože každý by konal čestne a zodpovedne.

Zdá sa vám táto modlitba utópiou, alebo sa niekedy stane realitou? V každom prípade, v súčasnosti sme od nej ešte ďaleko. Reálne sú totiž každodenné pokuty, ktoré udeľuje za prehrešky Slovenská obchodná inšpekcia. Ktovie, či existujú veľké a malé podvody. Podvod je podvod. Rozdiel je však vo výškach pokút. Samozrejme, princíp zostáva rovnaký - oklamaný zákazník.

Pokutu 4000 korún sa rozhodol udeliť inšpektorát SOI spoločnosti Baresto, ktorá prevádzkuje Piváreň Podháj – Trojka na Malokarpatskom námestí. Dňa 18. mája 2007 sa tam inšpektori SOI vybrali a urobili kontrolný nákup. V rámci neho si objednali 3 druhy výrobkov (dve porcie bravčové na šampiňónoch, ryža, šalát; 2x 0,5 l Kofola, 2x 50 ml Bošácka slivovica 52%).

Po vyúčtovaní a zaplatení kontrolného nákupu zistili poškodenie spotrebiteľa o 8 korún nedodržaním miery podaného jedného druhu alkoholického nápoja Bošácka slivovica 52%, keď miesto objednaných a zaplatených 2x50 ml im bolo podaných 2x46 ml. Účastník konania vo vyjadrení uznal, že zo strany jeho zamestnanca došlo k pochybeniu. Ďalej uviedol, že pri kontrole neboli zistené žiadne iné nedostatky a súčasne žiada o zhovievavosť pri ukladaní peňažného trestu.

Dňa 21. marca 2007 kontrolóri Slovenskej obchodnej inšpekcie posvietili na prevádzku Reštaurácia u Štrngáča na Ružinovskej ulici. Prevádzkuje ju spoločnosť FINBUILD. Kontrolný nákup sa týkal objednávky na štyri druhy výrobkov (1x40 ml Fernet Stock 38%, 1x40 ml Spišská borovička, 1x500 ml sudové pivo Budvar 12%, 2x presso s mliekom). Po vyúčtovaní a zaplatení kontrolného nákupu zistili poškodenie spotrebiteľa o 5 korún, čo bolo spôsobené nedodržaním miery podaného alkoholického nápoja Fernet Stock 38%. Namiesto deklarovaných a zaplatených 40 ml bolo podaných 35 ml tohto alkoholického nápoja. Pokuta bola vo výške 2000 korún.

Ďalším kontrolovaným zariadením bol Predaj hydiny na Ulici kpt. Rašu, ktoré prevádzkuje spoločnosť ČVIRO. Dňa 6. marca účastník konania nepredložil  rozhodnutie orgánu hygieny, ktorým povolil prevádzkovanie kontrolovanej predajne a určil sortiment predávaných výrobkov. Ďalej zistili, že prevádzka nebola označená obchodným menom predávajúceho. Zákon o ochrane spotrebiteľa upravuje niektoré podmienky podnikania významné z hľadiska ochrany spotrebiteľa. K základným podmienkam patrí aj povinnosť predávajúceho zabezpečiť hygienické podmienky predaja výrobkov, resp. poskytovania služieb v súlade s opatrením orgánu hygieny a tiež povinnosť označiť prevádzku predpísanými údajmi. Sankcia bola vo výške 2000 korún.

Marián Taller
ZÁKAZNÍK JE PÁN
Páčil sa vám článok?