Prečo by mala stagnovať len statická doprava
Ten termín je náramne obľúbený. Každý vie, čo je statická doprava, popravde však málokto vie povedať, ako sa volá tá druhá, ktorá by sa mala hýbať. Príčinou zrejme je, že aj tá druhá je v tomto meste statická. A nemusí byť práve dopravná špička.
Táto zhoda nie je náhodná, dosiahnutie totálnej stagnácie oboch dopráv pramení z nevyhnutnej potreby obyvateľov tejto krajiny skoncentrovať všetko do centra Bratislavy a potom naň nadávať. Keď príde na návštevu komusi ktosi spod Kremenca, tak si aspoň ruksak musí odložiť pod Manderlom, aj keď ide do Rače. Prečo by potom, dopravní architekti neviedli cestu zo Strečna do Sučian inou trasou ako okolo Manderlu? Svedčí to o príťažlivosti môjho mesta, jeho centra. Keď raz na Sahare pristanú Marťania, iste si požičajú káru a budú ťahať svoju raketu okolo Manderlu a potom si zoženú ovládač hydraulických stĺpikov do pešej zóny a zaparkujú ju na Klobučníckej.
V statickej doprave sú ďaleko vážnejšie problémy, ako sme naznačili. Bezočivci tvrdia, že zlá je koncepcia statickej dopravy. Maskujú. Ako keby vôbec existovala nejaká koncepcia. Na vine tomu neporiadku je každý jeden. Kto parkuje, kto o tom rozhoduje, kto o tom hovorí... Napríklad strážené parkoviská. Kto povie, že v Bratislave sú, klame. Strážené parkovisko je také, kde vodič odovzdá auto po príchode a okrem obsluhy parkoviska tam nemá nikto vstup. Máme platené. Ale to zasa nie sú parkoviská, len ohrady.
Staré Mesto má zverené na dopravu isté komunikácie. Staré Mesto si zriadilo z toho biznis, posunulo ho súkromnej firme a magistrátu nepríde na um, žiadať leví podiel na zisku a kontrolovať parkovaciu firmu. Mesto nemá čas, lebo musí predávať priestory vhodné na záchytné parkoviská a nechať ich premeniť na Polusky a pod., aby sa nemuselo zaoberať neschopnosťou dopravného podniku. A verejnosť stagnuje a drží hubu. Prečo by mala stagnovať len statická doprava?
Gustav Bartovic