Ak máte smoliarske rodné číslo, žiadosť o parkovaciu kartu vám môže systém PAAS zamietnuť

14.12.2021

Zdroj: FB Bratislava - hlavné mesto SR

Páčil sa vám článok?

Upozorňuje na to Petržalčan, ktorý sa chcel zaregistrovať do informačného systému PAAS, aby si mohol kúpiť parkovaciu kartu - vypĺňanie online formulára mu však skomplikovalo jeho rodné číslo. Už od januára totiž hlavné mesto spúšťa v prvých troch zónach novú reguláciu parkovania, kde budú rezidenti po zakúpení karty parkovať za 39 eur ročne.

Celomestská parkovacia politika s názvom PAAS (Bratislavský parkovací asistent) má odštartovať 10. januára budúceho roku najskôr v zónach Dvory 4, Krasňany a Tehelné pole, ďalšie zóny sa budú pridávať postupne. A už od 1. decembra sa môžu Bratislavčania registrovať do systému a požiadať o parkovaciu kartu.

Do systému regulovaného parkovania PAAS sa postupne registrujú rezidenti daných zón, ale tiež obyvatelia iných lokalít, ktorí tam chcú parkovať. Rezidenti zaplatia za parkovaciu kartu na prvé auto 39 €/rok, ku ktorej získajú návštevnícku kartu zadarmo (viac na www.paas.sk). Pre nerezidentov bude každá zóna spoplatnená inak  a v iných časoch: na Dvoroch 4 by mali v pracovné dni od 0.00 h do 18.00 h platiť za hodinu parkovania 1 €, v Krasňanoch v pracovné dni od 12.00 h do 6.00 h za hodinu parkovania 0,50 € a parkovanie na Tehelnom poli má byť spoplatnené celodenne sumou 1,50 € za hodinu. Môžu si tiež kúpiť bonusovú kartu za 10 €/rok, ktorá im umožní parkovať 2 hodiny denne v regulovanej zóne PAAS. 

Zdroj: FB Bratislava - hlavné mesto SR

​Každá z prvých troch zón bude spoplatnená inou hodinovou sadzbou a v iných časoch.

O parkovaciu kartu môžete požiadať online cez webstránku paas.sk, a takisto osobne vo vybraných klientskych centrách (ich zoznam uvádzame v závere článku). Hoci je registrácia cez web rýchla a pohodlná, nášmu čitateľovi skomplikovalo celý proces jeho rodné číslo. „Skúšal som sa zaregistrovať online, postupne som zadal všetky požadované údaje a keď som si už myslel, že registrácia je úspešne ukončená, systém mi oznámil, že som uviedol nesprávne rodné číslo. Pre istotu som ho skontroloval, no nepomýlil som sa, bolo správne,“ opísal svoju skúsenosť Petržalčan Ivan.

„Zavolal som teda na infolinku 0080 222 888. Vysvetlili mi, že problém zjavne súvisí s tým, že moje rodné číslo nemá za lomkou štvorčíslie, ale trojčíslie. Vraj takých prípadov už riešili viac. Poradili mi, nech sa skúsim ešte raz zaregistrovať a ak to nepôjde ani na tretí či štvrtý raz, mám prísť do klientskeho centra a zaregistrujú ma oni.“

Na spomínanú infolinku sme zavolali aj my a potvrdili nám to isté. Hoci magistrát pripravil špičkový informačný systém na registráciu aj nákup parkovacích kariet, ktorý integruje údaje z piatich štátnych registrov (Registra fyzických osôb, Registra právnických osôb, Registra adries, Katastra nehnuteľností a Národnej evidencie vozidiel), so „smoliarskym“ rodným číslom s trojčíslom za lomkou si nie vždy vie poradiť.

Zdroj: BN

Systém zamietol žiadosť Petržalčana, hoci zadal správne rodné číslo. 

Keďže sa nášmu čitateľovi nepodarilo zaregistrovať ani na tretí pokus, vybral sa do klientskeho centra osobne. „Najskôr sa mi venoval jeden pracovník centra, potom dvaja, pretože bolo potrebné naskenovať môj občiansky aj technický preukaz a akosi to nešlo poslať do centrály... Problému som celkom nerozumel, no napokon som tam strávil takmer 45 minút,“ uzatvára Petržalčan, ktorý je však už úspešne zaregistrovaný a má zaplatenú aj rezidentskú kartu.

Ako informovala hovorkyňa magistrátu Katarína Rajčanová, výraznejšie problémy pri registrácii a nákupe parkovacích kariet mesto aktuálne neeviduje. „Vo väčšine prípadov registrácia prebehne v poriadku, systém dokáže vyhľadať potrebné údaje v štátnych registroch a schvaľovanie prebehne automaticky. V prípadoch, kedy sa údaje nepodarí overiť (najčastejšie pri katastri nehnuteľností) alebo pri situáciách, kedy je potrebné doložiť prílohy (napríklad potvrdenie o využívaní služobného vozidla), žiadosť schvaľujú zamestnanci klientskych centier a vtedy trvá schválenie žiadosti o niečo dlhšie ako pri automatickom schválení,“ uviedla pre  banoviny.sk.

Hlavné mesto zároveň upozorňuje, že karty sa nevydávajú fyzicky, ani ich nie je potrebné vytlačiť. Fungovať budú ako elektronické oprávnenie, ktoré sa priradí k evidenčnému číslu (EČV) konkrétneho vozidla. To znamená, že po spustení regulácie 10. januára 2022 pri kontrole EČV systém automaticky preverí v databáze, či na dané vozidlo bola vydaná parkovacia karta.

Zdroj: BN

​Klientske centrum na Muchovom námestí v Petržalke

Kde nájdete klientske miesta:

(fungujú v režime OTP)

• Predajňa DPB, Hodžovo námestie - v podchode, pondelok až piatok od 7. h do 19. h

• Tržnica, Šancová 112 - 1. poschodie, pondelok až piatok od 7. h do 18. h

• Muchovo námestie 12, Petržalka  - vedľa parkoviska pri supermarkete, pondelok až piatok od 7. h do 18. h

• Cyprichova 1, Rača - vedľa predajne bicyklov, pondelok až piatok od 7. h do 18. h

• Miestny úrad Bratislava – Nové Mesto, pondelok od 8. h do 12.00, od 13. h do 17. h, streda od 8. h do 12. h, od 13. h do 17. h, piatok od 8. h do 12. h (miestny úrad funguje počas lockdownu v obmedzenom režime)

Zdroj: www.paas.sk

(ac)

Bratislava víta obmedzenie parkovania na chodníkoch - otázna je rýchla účinnosť

Bratislava víta, že nedávno prijatá novela zákona o cestnej premávke umožní spraviť poriadok v parkovaní na chodníkoch, a teda zakáže parkovanie na chodníkoch mimo vyznačených miest. Rýchla účinnosť novely, od 1. marca 2022, však podľa magistrátu dostáva mesto a mestské časti do situácie, keď nie je jasné, či samosprávy za tak krátky čas dokážu legislatívne zmeny aj aplikovať v praxi.

Páčil sa vám článok?