V Bratislave sa koná konferencia o budúcnosti automobilovej dopravy v meste
Zdroj: FB Matúš Vallo má rád Bratislavu
V Bratislave sa v utorok začala dvojdňová odborná konferencia o budúcnosti automobilovej dopravy v hlavnom meste.
Diskutovať na nej budú o prepojení diaľnic D1 a D2 cez Malé Karpaty, prepojení vnútorného obchvatu hlavného mesta severnou tangentou, spoločnom dopravnom dispečingu i ďalších riešeniach na zlepšenie plynulosti automobilovej dopravy.
"Ide o prvú zo série odborných konferencií, ktoré mesto plánuje organizovať aj na ďalšie spôsoby dopravy v meste," uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Konferencia bude ukončená v stredu (3. 11.) o 17.00 h verejnou diskusiou ministra dopravy a výstavby SR Andreja Doležala (nominant Sme rodina), primátora Bratislavy Matúša Valla a riaditeľa Útvaru hodnoty za peniaze Štefana Kišša, počas ktorej budú zosumarizované jej hlavné závery.
Zavádzanie PAAS na Dvoroch: Vodorovné značenie odporuje zvislému. Dokedy?
Na Farského ulici mesto vyznačilo parkovací pás, ale zvislá značka zastavenie zakazuje. Kedy sa tento nesúlad odstráni? Magistrátu sme sa pýtali aj na to, kedy sa plánuje zjednosmernenie ulíc podľa návrhu PAAS.
Dopravná situácia v Bratislave je podľa magistrátu dlhodobou výzvou. Poukazuje pritom na stále sa zvyšujúci počet áut a chýbajúcu dopravnú infraštruktúru. Mesto priznáva, že dopravné opatrenia, ktoré realizuje v podobe parkovacej politiky, či preferencie mestskej hromadnej dopravy, pomôžu rýchlejšie sa premiestňovať po Bratislave tisíckam cestujúcich, nevyriešia však problémy, ktoré spôsobuje napríklad tranzitná doprava.
"Pre finančnú náročnosť veľkých dopravných projektov sme odkázaní na spoluprácu medzi mestom a štátom," skonštatovala bratislavská samospráva. Poukázala pritom aj na hlavnú železničnú stanicu, či organizáciu dopravy na diaľničných obchvatoch.
(TASR)