Mesto Bratislava si môže zobrať úver až do výšky 4 miliárd korún

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Mestské zastupiteľstvo minulý týždeň schválilo zámer prijať cudzie návratné finančné prostriedky vo forme úveru vo výške maximálne štyri miliardy korún, resp. ekvivalentu v cudzej mene na obdobie do 10 rokov.

Tieto prostriedky budú použité výlučne na financovanie programu priorít rozvoja mesta na roky 2004-2006, ktorý zastupiteľstvo schválilo vlani na jeseň. Presný a podrobný rozpis jednotlivých projektov a úloh z tohto programu, vrátane ich finančnej náročnosti predloží primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský na zasadnutie mestského zastupiteľstva o necelý mesiac.

Návrh na prijatie úveru od konkrétneho bankového subjektu bude po dohodnutí najvýhodnejších podmienok spomedzi ponúk predložený poslancom najneskôr v polovici decembra tohto roku. Na vyhodnocovaní ponúk od 17 bankových subjektov pracuje už od polovice septembra 11-členná odborná komisia zložená z poslancov a odborných zamestnancov magistrátu, ktorej predsedá námestník primátora Branislav Hochel.

Ako sme už informovali, na financovanie priorít ďalšieho rozvoja Bratislavy v najbližších troch rokoch potrebuje mesto okolo 6 miliárd korún. Takýto objem peňazí však mesto v súčasnosti nedokáže financovať iba z vlastného rozpočtu. Ak by neprijalo cudzie návratné finančné zdroje, realizácia niektorých rozvojových programov by sa oddialila, alebo dokonca úplne zastavila. Každý rok odkladu realizácie niektorých projektov by sa kvôli inflácii a väčším nákladom na odstránenie zhoršujúceho sa technického stavu zvýšili náklady o približne 250 miliónov korún. Situácia na získanie úveru je priaznivá, pretože zadlženie mesta sa v poslednom období znížilo.

Cieľom spomenutého programu priorít rozvoja mesta na roky 2004 - 2006 je zlepšiť kvalitu života v Bratislave pre jej obyvateľov a jej návštevníkov. Sústreďuje sa na štyri oblasti - dopravu, bezpečnosť a poriadok, bývanie a rozvoj mesta. Najpodstatnejšiu a finančne najnáročnejšiu časť tvoria priority v oblasti výstavby infraštruktúry a dopravy, ktoré tvoria asi 90 percent nákladov. Medzi najvýraznejšie projekty rozvoja patrí napríklad realizácia nového nosného systému hromadnej dopravy (vrátane vybudovania trate električiek z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie), inovácia vozového parku mestskej hromadnej dopravy, dobudovanie nového mosta cez Dunaj, projekt výstavby bytov, rekonštrukcie viacerých stavieb a revitalizácie niektorých významných území.

Páčil sa vám článok?