Magistrátne Služby občanom sa osvedčili

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Verejné stránkové pracovisko magistrátu Služby občanom/Front Office už funguje viac ako jeden rok. Otvorili ho 17. septembra 2003 s cieľom zjednodušiť a uľahčiť občanom prístup k informáciám a vybavovanie potrebnej agendy.

Do konca roku 2003 zaevidovaných 10 213 dopytov a výkonov a od 1. januára tohto roka do začiatku októbra ich bolo 23 864, spolu to je 34 077 otázok a výkonov. Ďalšie tisícky telefonických a iných otázok a žiadostí nie sú evidované. Občania sa najčastejšie zaujímali o informácie, ktoré súvisia s prevodom spoluvlastníckeho podielu pozemku pod bytmi, zrušením záložného práva, hľadaním vyvlastňovacích listín a reštitučných nárokov, s nájmom a predajom pozemkov na území Bratislavy, s prenájmom stánkov ma Hlavnom námestí, s mestskou hromadnou dopravou najmä v súvislosti s výstavbou piateho mosta, s parkovaním atď. Nechýbali ani otázky o možnostiach získať byt či ubytovanie v Bratislave, miesto v domovoch dôchodcov či v ubytovni pre bezdomovcov.

Najčastejšie si občania podávali žiadosti na prenájom alebo kúpu pozemku, bytu, žiadosti o nájomné byty, stanoviská k stavebnému povoleniu, žiadosti o vjazd do pešej zóny, umiestnenie reklamy, povolenia na rozkopávku, zaujatie verejného priestranstva a vjazd na Železnú studienku. Časté boli žiadosti o sociálne ubytovne Fortuna a Kopčianska, ambulantný predaj, projekty, územný plán, na udelenie grantov na voľnočasové aktivity, osvedčenie podpisov a listín, ako aj žiadosti o informácie v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám.

Na bratislavské Služby občanov/Front office sa veľa občanov obracia aj e-mailom. Touto formou prišlo množstvo dopytov na štátnu správu, vyhľadávanie kontaktov (adresy, e-maily, web stránky) rôznych bánk, poisťovní, ministerstiev, rôznych inštitúcií, škôl, veľvyslanectiev, obecných úradov na celom Slovensku. Vyskytli sa otázky, kde parkovať v Bratislave, kde sa nachádzajú rôzne ulice, sobášne siene, ako uzatvoriť manželstvo s cudzincom, kde a kto vydá duplikát dokladov, kde je evidencia obyvateľov, kde hlásiť trvalý pobyt, kde sa vybavujú nové cestovné doklady, občianske preukazy a pod.

Páčil sa vám článok?