V Petržalke chcú zmodernizovať riadenie niektorých križovatiek a preferovať MHD
Zdroj: Zastupiteľstvo.sk
V Petržalke plánuje magistrát zmodernizovať riadenie niektorých križovatiek tak, aby boli preferované vozidlá MHD. V rámci stavebných prác sa majú realizovať aj bezbariérové úpravy na priľahlých priechodoch pre chodcov.
O projekte rokoval v septembri bratislavský mestský parlament. Obnova sa má týkať križovatiek Panónska cesta – Bratská, Osuského – Starohájska, Osuského - Hrobákova (priechod pre chodcov), Furdekova – Šustekova, Bosákova – Šustekova, Bratská - Jiráskova – Pajštúnska, Bratská – obchodné centrum (priechod pre chodcov), Budatínska - hypermarket, Panónska cesta – Ševčenkova, Panónska cesta – železničný podchod, Panónska cesta – obchodný dom.
V Petržalke sa podľa mesta aktuálne nachádza viacero svetelne riadených križovatiek so zastaranou technológiou, pričom väčšina z nich neposkytuje možnosti na preferenciu MHD. "V rámci modernizácie so zriadením preferencie MHD bude rekonštruovaných sedem svetelne riadených uzlov, pričom rekonštrukcia sa bude týkať nielen signalizácie, ale aj bezbariérových úprav a nevyhnutných úprav v dopravnom značení," uviedlo hlavné mesto.
Niektoré uzly sa v súčasnosti skladajú z viacerých križovatiek, prípadne križovatky a odľahlého priechodu pre chodcov. Modernizáciou vybraných križovatiek a priechodov pre chodcov sa má podľa magistrátu zvýšiť aj plynulosť dopravy, preferencia MHD, bezpečnosť cestnej premávky a znížiť negatívny vplyv dopravy na životné prostredie, ako aj na život obyvateľov. "Zároveň sa vytvoria podmienky pre bezbariérový prechod telesne postihnutých osôb," deklaruje samospráva. V rámci obnovy sa majú osadiť aj nové výzvové tlačidlá pre chodcov, či kamerový dohľad križovatiek.
Mesto chce na tento zámer žiadať o nenávratný finančný príspevok v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu. Súhlas na to už dali v septembri aj mestskí poslanci a zároveň schválili realizáciu projektu i vyčlenenie 200.000 eur na jeho spolufinancovanie. Ak samospráva so žiadosťou uspeje, finančné náklady majú byť kryté v pomere 50 percent z Európskeho fondu regionálneho rozvoja, 45 percent zo štátneho rozpočtu a päť percent zo strany mesta. Odhadované celkové náklady na projekt sú štyri milióny eur.
TIP OD VÁS: Pred cintorínom parkujeme ešte horšie ako v minulosti
Viacerí Bratislavčania boli zaskočení, keď si po návšteve cintorína Slávičie údolie našli na aute papuču. Na parkovisku pred oboma vstupmi už totiž platia iné pravidlá, čo môže vodičom skomplikovať život najmä pred Dušičkami.
(TASR)