Stĺpy v strede nového chodníka: Magistrát vysvetľuje, prečo to nešlo inak

12.6.2020
0

Zdroj: Marián Dekan

Páčil sa vám článok?

Veľké sklamanie! Nový chodník pozdĺž modernizovanej karloveskej radiály by mal slúžiť, ako inak, na pohodlný prechod chodcov - ibaže sú v jeho strede zabetónované stĺpy verejného osvetlenia! O probléme sme vás informovali včera, magistrát teraz vysvetľuje, prečo to nešlo inak.

Každému je asi jasné, že chodníky sú určené na bezpečný a tiež pohodlný pohyb chodcov, a to aj idúcich v protismere. V prípade novovybudovaného chodníka pozdĺž rekonštruovanej Dúbravsko-karloveskej radiály (DKR) na Nábreží L. Svobodu to tak nie je.

Presvedčili sme sa o tom, keď sme sa rozhodli zmerať voľnú šírku chodníka v úseku nad PKO, neďaleko Výskumného ústavu vodného hospodárstva: od stĺpa v jeho strede po obrubník sme namerali z jednej strany iba 65 cm a z druhej ešte menej. Po takomto chodníku s ťažkosťami prejde obéznejší človek, nieto vozičkár či mama s kočíkom.

„Zrovna dnes som nad tým rozmýšľala, keď sme išli okolo, že či sa niekto nesekol. Dúfam, že kompetentní zariadia nápravu,“ napísala v diskusii na našej FB stránke Nikol a podobne sa vyjadrovali ďalší naši čitatelia. Je vôbec možné, že by rozumne uvažujúci projektant navrhol takéto nezmyselné riešenie? Je to možné!

Zdroj: Marián Dekan

Hovorkyňa magistrátu Katarína Rajčanová nám vysvetlila, v čom je problém, ktorý je podľa jej vyjadrenia ťažko riešiteľný. „Stĺp verejného osvetlenia a stĺp trakčného vedenia v strede chodníka boli súčasťou projektovej dokumentácie a schváleného stavebného povolenia pre celú rekonštrukciu DKR. Nevieme ich v tomto štádiu rekonštrukcie umiestniť inde, lebo by bola potrebná zmena stavebného povolenia, čo by zase  predĺžilo termín ukončenia DKR. Stĺpy tak budú po rekonštrukcii Dúbravsko-karloveskej radiály stáť v strede chodníka pre peších na Nábreží L. Svobodu. Ani mesto s týmto riešením nie je spokojné, nateraz ho ale nie sme schopní zmeniť.“

Samotné stožiare podľa Rajčanovej nie je možné premiestniť kvôli maximálnej dĺžke medzi stĺpmi vedenia, priľahlej cestnej komunikácii a vzdialenosti od trate. Susedný pozemok, kde by mohol byť rozšírený chodník, nie je vo vlastníctve mesta a nie je súčasťou stavebného povolenia. „Potrebné bude najskôr vysporiadať vlastníctvo pozemku. Prípadnému rozšíreniu chodníka zároveň bránia identifikované inžinierske siete, ktoré sú umiestnené zhruba 30 cm pod povrchom a pri výstavbe rozšíreného chodníka si budú vyžadovať prekládku. Bohužiaľ, tieto dva stĺpy ostanú nateraz funkčným aj estetickým šrámom rekonštrukcie DKR a vrátime sa k nim po jej ukončení v septembri 2020,“ uzavrela hovorkyňa magistrátu. 

(ac) 

Páčil sa vám článok?