• Samospráva
  • 09.06.2019 11:15

Je dobré,že sa Karloveská radiála začne robiť v lete, myslia si poslanci

0 0
Karloveská radiála
Zdroj: Google maps

Začiatok rekonštrukcie Karlovesko-dúbravskej radiály počas leta pomôže Bratislavčanom adaptovať sa na výraznú zmenu, ktorú od 22. júna stavba spôsobí. V diskusnej relácii Tablet.TV Mesiac v Bratislave sa na tom zhodli poslanci Mestského zastupiteľstva (MsZ) v Bratislave, starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová a vicestarosta Dúbravky Ľuboš Krajčír.

Čahojová ocenila prístup stavebníka, ktorý súhlasil s reorganizáciou plánu výstavby tak, aby sa technologicky najťažšie úseky rekonštruovali práve v letnom období, keď je dopravná záťaž menšia. Dobre si uvedomuje, že dlhoočakávaná oprava zároveň predstavuje obavu verejnosti z dopravných odmedzení, ktoré si modernizácia vyžiada. "Veľmi však kvitujem, že na rozdiel od pôvodného plánu organizácie výstavby sa podarilo dohodnúť, že v smere do mesta budú i počas rekonštrukcie popri trati voľné oba jazdné cestné pruhy," uviedla. V smere z mesta bude voľný iba jeden pruh, keďže ten druhý bude používať stavebník a jeho mechanizmy. "Určite to prinesie komplikácie, ale predsa len dopravný nápor v tomto smere, keď sa ľudia budú vracať z práce, sa rozptýli vo väčšom časovom úseku, ako je to počas rannej dopravnej špičky," mieni starostka Karlovej Vsi.

Zástupca starostu Dúbravky verí, že náhradná autobusová doprava poskytne dostatok kapacít, ktoré nahradia odstavené električky. Vysvetlil zároveň, že nákup ojazdených autobusov, o ktorých pred pár dňami informovalo mesto, nebol realizovaný priamo na zabezpečenie náhradnej dopravy. „Keďže bolo nevyhnutné zvýšiť celkové prepravné kapacity autobusov a nebol čas obstarať nové vozidlá vo verejnej súťaži, ktorá môže byť zdĺhavá, DPB kúpil 12 ojazdených autobusov v dobrom technickom stave. Tie však budú použité na iných linkách, v rámci náhradnej dopravy budú pre cestujúcich k dispozícii novšie, komfortnejšie vozidlá s klimatizáciou," ubezpečil Krajčír. Poukázal zároveň i na to, že v prvej, letnej fáze rekonštrukcie budú linky 83 a 84 premávať v grafikone platnom pre školský rok, teda i počas leta bude zabezpečená vyššia frekvencia spojov.

Obaja diskutujúci považujú za dôležité, že plánovaná rekonštrukcia nebude len opravou trate, ale komplexnou modernizáciou celého príslušenstva radiály, vrátane zastávok i podchodov. Hoci tempo prác má byť intenzívne, nepretržitého ruchu a hluku by sa obyvatelia najviac dotknutých lokalít pri električkovej trati nemali obávať. "Dostali sme prísľub, že stavebník môže nasadiť naraz päť pracovných skupín. Obyvatelia by mali byť teda ušetrení prác v noci," ozrejmila Čahojová, ktorá však podotkla i to, že pri takejto stavbe nemožno vylúčiť i mimoriadne udalosti, ktoré bude potrebné okamžite riešiť.

Obaja priznali, že varovaním pred začiatkom rekonštrukcie sú pochybenia, ktoré nastali počas opravy dúbravskej časti radiály pred piatimi rokmi. „Som presvedčený, že nové vedenie hlavného mesta pristúpi k celému projektu zodpovednejšie a že sa nebude opakovať stav, keď to bolo šité horúcou ihlou, len aby sa to stihlo pred voľbami. Výsledkom boli výrazné technické i stavebné nedostatky, prepadávajúce sa zastávky či chýbajúca bezpečnostná signalizácia," pripomenul Krajčír.

Čahojová zdôraznila, že už samotný projekt bol pripravovaný tak, aby k podobným excesom nedošlo. "Určite, projekt a realizácie sú odlišné veci. Budeme sa musieť zodpovedne venovať aj kontrole," priznala.

Obaja zároveň uistili, že o priebehu rekonštrukcie a dôležitých informáciách súvisiacich s rekonštrukciou budú samosprávy Karlovej Vsi i Dúbravky informovať obyvateľov všetkými dostupnými informačnými kanálmi. Pozvali v tejto súvislosti i na verejnú prezentáciu, ktorá sa 12. júna uskutoční v Karloveskom centre kultúry na Molecovej ulici.

Rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály by mala byť ukončená v septembri 2020. Rozdelená bude na etapy. V prvej, od 22. júna do konca septembra 2019, príde k výluke električiek od Molecovej ulice až po konečnú v Dúbravke.

(TASR)


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Bratislavských novín.