Magistrát chce lepšie slúžiť verejnosti

27.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

Pracovisko magistrátu s názvom Servis pre občana prechádza rekonštrukciou. O tom, kedy ho bude môcť využívať verejnosť, sme sa pozhovárali s primátorom Andrejom ĎURKOVSKÝM.

- Verejné stránkové pracovisko pod názvom Služby občanom/Front Office oficiálne otvoríme v stredu 17. septembra. Prízemie budovy Novej radnice prešlo od konca júna veľkou rekonštrukciou, ktorej hlavným cieľom bolo pripraviť optimálne pracovné podmienky pre toto pracovisko. Pri jeho tvorbe sme sa inšpirovali vo Viedni, ale aj v Zlíne či v Žiari nad Hronom. Napriek tomu bratislavský Front Office bude predsa len trošku iný.

Čo všetko budú môcť občania vybaviť prostredníctvom nového pracoviska?

- Služby občanom/Front Office bude tým pracoviskom, kde občania vybavia formou podaní či osobných konzultácií s odbornými pracovníkmi v podstate všetky agendy súvisiace s výkonom samosprávnych úloh hlavného mesta. Služby občanom sú rozdelené tematicky do niekoľkých pracovísk, vrátane agendy predajov a nájmov majetku, správy nehnuteľností, územného plánovania, životného prostredia a odpadového hospodárstva, dopravy, daní a poplatkov, sociálnych vecí, kultúry, voľného času a školstva. Integrálnou súčasťou pracoviska je podateľňa, osvedčovanie podpisov a úradných listín, infoservis s odpoveďami skúsených zamestnancov takmer na každú otázku o meste, ale aj bezplatný internet. Samozrejmosťou je bezbariérový prístup pre zdravotne postihnutých spoluobčanov. O čosi neskôr pribudne pokladnica, aby občania nemuseli príslušné správne poplatky chodiť platiť na najbližšiu poštu.

Čo si od fungovania tohto pracoviska sľubuje vedenie mesta?

- Už pri nástupe do funkcie primátora som povedal, že za jeden zo svojich cieľov považujem zlepšenie komunikácie a transparentného vybavovania služieb radnice občanom Bratislavy. Moderným trendom je sústrediť komunikáciu úradu, vrátane vybavovania písomností a žiadostí na jedno miesto. Front Office znamená, že občan už nebude blúdiť po chodbách magistrátu a za zatvorenými dverami kancelárií vybavovať svoje úradné záležitosti. Zároveň však nebude možné voľne sa pohybovať po budove magistrátu. Tým, samozrejme, nie je dotknuté právo ktoréhokoľvek občana osobne komunikovať s volenými zástupcami samosprávy.

Zhováral sa Juraj Handzo
NÁŠ ROZHOVOR

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie