Je potrebné tvoriť pozitívny imidž mesta

27.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

O prioritách na najbližšie obdobie, o územnom rozvoji mesta, nakladaní s jeho majetkom i o zámeroch v oblasti turistiky a cestovného ruchu sme sa pozhovárali s námestníčkou primátora Bratislavy Tatianou MIKUŠOVOU.

- Bratislava je mojím rodným mestom. Bola by som spokojná, keby sme na konci volebného obdobia mohli konštatovať, že Bratislava sa teší dobrej povesti, vzťah obyvateľov k nej sa zlepšil a konečne ju vo väčšom rozsahu objavili turisti. Dá sa to dosiahnuť aj prostredníctvom rezortov, ktoré mám na starosti.

Medzi vaše kompetencie patrí aj územný rozvoj a architektúra, územné konanie a stavebný poriadok. Čo by sa v tejto oblasti malo podľa vás zlepšiť?

- Máme jednoznačnú úlohu: zabezpečiť celoplošné dopracovanie územného plánu a určiť strategické zóny z hľadiska záujmov  mesta a  ich funkčnej náplne. Musíme sa dopracovať do stavu, keď budú jasné regulatívy pre ktorúkoľvek lokalitu na území mesta. V tejto súvislosti považujem za kľúčové zhodnúť sa s investormi na takých architektonických riešeniach, ktoré prijme široká laická i odborná verejnosť. Mám na mysli najmä vzácne územia, ako je južné Podhradie, predstaničný priestor alebo Železná studnička a Bratislavský lesopark.

Na starosti máte aj hospodárenie s majetkom mesta. Máte nejakú predstavu o zvýšení transparentnosti v tejto citlivej sfére?

- O každom predaji či dlhodobom prenájme majetku mesta rozhoduje podľa zákona mestské zastupiteľstvo. Svoju úlohu vidím v zabezpečení dostatku včasných a transparentných informácií pre záujemcov o nakladanie s majetkom mesta, ako aj pre poslancov. Keďže pred mestom stojí úloha reštrukturalizovať svoju dlhovú službu, ku každému významnejšiemu prevodu mestského majetku by sa mal vyjadrovať aj nezávislý expert s odborným stanoviskom o výhodnosti, resp. nevýhodnosti transakcie pre mesto.

Máte nejaké plány alebo vízie týkajúce sa oblasti turistiky a cestovného ruchu?

- S primátorom sme sa dohodli na projekte zriadenia informačných kancelárií Bratislavy v hlavných mestách susedných štátov, najmä vo Viedni a Prahe. Chceme ich využiť na vytváranie pozitívneho imidžu Bratislavy a prilákanie turistov do mesta. Obrovské rezervy má mesto v edičnej činnosti, výrobe a predaji suvenírov. Zlepšiť musíme aj informačný a orientačný systém v meste.

Zhováral sa Juraj Handzo
NÁŠ ROZHOVOR

Páčil sa vám článok?