Zo sťažností Bratislavčanov bola vlani oprávnená iba štvrtina

17.7.2012
0
Páčil sa vám článok?

Bratislavčania sa sťažovali v minulom roku takmer rovnako ako v roku 2010. Opodstatnenosť ich sťažností však bola výrazne menšia. Vyplýva to z porovnania sťažností a petícií, ktoré bratislavský magistrát zaregistroval v rokoch 2010 a 2011.

"V roku 2011 slovenská metropola zaevidovala 163 sťažností, čo je o 9 podaní menej ako v roku 2010," uviedol pre TASR hovorca primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy. Markantný rozdiel je podľa neho však v opodstatnenosti sťažností. "Kým v roku 2010 sa po posúdení a vecnom šetrení konštatovalo, že viac ako 100 sťažností bolo oprávnených, v minulom roku to bolo už len v 41 prípadoch."

Najväčší počet podnetov na prešetrenie, ktorými sa bratislavský magistrát zaoberal, sa týkal cestného hospodárstva a dopravy, napr. úpravy dopravného značenia, verejného osvetlenia a výtlkov. "V tomto prípade bolo z 25 sťažností až 17 opodstatnených." Časté boli podľa jeho slov aj podnety týkajúce sa usporiadanie vlastníckych vzťahov či výstavba kontajnerových stojísk.

V prípade petícií zaregistroval magistrát 28 podaní, čo je v porovnaní s rokom 2010, kedy bolo zaznamenaných 34 petícií, takisto mierny pokles. Z petícií, ktorých vybavenie patrilo do zákonných kompetencií magistrátu, samospráva vyhovela v 15 prípadoch, medzi nimi bola aj jedna z najmasovejších bratislavských petícií, a to proti výstavbe na Kráľovej hore.

V piatich prípadoch mesto požiadavkám ľudí podpísaných pod petíciou vyhovieť nemohlo, pretože by išlo nad rámec zákonných kompetencií. "Týkalo sa to napr. petície požadujúcej zákaz organizovania Dúhového pochodu," dodal Andrassy.

Podnet môže byť samospráve doručený poštou, osobne i e-mailom, pričom pri elektronickom podaní ho musí prísť sťažovateľ potvrdiť do päť dní vlastným podpisom. Andrassy pripomenul, že pred rokom bol rozšírený aj priestor pre podávanie podnetov, na neetické či nezákonné konanie pracovníkov mesta môžu upozorňovať prostredníctvom e-mailovej adresy korupcia@bratislava.sk. Na túto adresu môže byť podaný podnet aj anonymne, pričom v záujme ochrany sťažovateľa priamy prístup k podaniam má výlučne primátor.

(TASR)

Páčil sa vám článok?