Služby pracoviska Front office doteraz využilo takmer sedemnásťtisíc občanov

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Pol roka je otvorené verejné stránkové pracovisko Služby občanom - Front office na bratislavskom magistráte. Za šesť mesiacov tu zaregistrovali 16 934 dopytov a výkonov.

Občania sa najčastejšie pýtajú na odpredaj pozemkov pod družstevnými domami, nájomné za byty, mestskú hromadnú dopravu a zmeny vplyvom výstavby piateho mosta cez Dunaj a reštitúcie. Zaujímajú sa o sociálne poradenstvo, ubytovňu Fortuna a Kopčany, o cestnú svetelnú signalizáciu, umiestnenie reklamných panelov na cestách, chodníkoch a cestnej zeleni, verejné osvetlenie, nedostatky na komunikáciách a projekty k malému zdroju znečistenia. Otázky sa týkali aj úľav na poplatkoch za odpad, zníženia počtu nádob, projektov na pripomienkovanie vplyvov na životné prostredie (EIA), územnoplánovacej informácie, osvedčovania listín a podpisov, materiálov z mestského zastupiteľstva, všeobecne záväzných nariadení, matriky, rodných listov, trvalých pobytov, veľvyslanectiev, ulíc atď.

Obyvatelia si najčastejšie podávajú žiadosti na kúpu pozemku, bytu, žiadosti o nájomné byty, stanoviská k stavebnému povoleniu, žiadosti o vjazd do pešej zóny, vjazd na Železnú studienku, umiestnenie reklamy, rozkopávkové povolenia, zaujatie verejného priestranstva, žiadosti o sociálne ubytovanie v zariadeniach Fortuna a Kopčianska, ambulantný predaj a podobne. Formou mailu pracovníci Služieb občanom dostávajú otázky z cudziny na vyhľadávanie príbuzných a známych žijúcich v Bratislave, množstvo otázok na štátnu správu, vyhľadávajú kontakty na rôzne banky poisťovne, ministerstvá, rôzne inštitúcie, školy, veľvyslanectvá, obecné úrady na celom Slovensku. Občania sa pýtajú, kde parkovať v Bratislave, kde sa nachádzajú rôzne ulice, sobášne siene, ako uzatvoriť manželstvo s cudzincom alebo v cudzine, kde a kto vystaví duplikáty dokladov, kde je evidencia obyvateľov, kde hlásiť trvalý pobyt, kde sa vybavujú rôzne doklady atď. Od januára sú pracovníci Služieb občanom zavalení žiadosťami o informácie o úradoch štátnej správy. Dodnes prácne vyhľadávajú kontakty na novoutvorené krajské a obvodné úrady, zisťujú, kde sídlia. Nie všetky sú už presťahované, situácia sa stále mení, ani ministerstvá nemajú na svojich webových stránkach kompletné informácie, chýbajú kontakty, telefónne čísla a podobne.

Pracovisko Služby občanom bolo otvorené 17. septembra 2003. Jeho zriadením vedenie mesta sledovalo záujem občanov, aby pri vybavovaní svojich záležitostí našli celú potrebnú agendu na jednom mieste. Front office sídli na prízemí novej budovy magistrátu na Primaciálnom námestí 1.

Páčil sa vám článok?