Mesto stále skvalitňuje služby turistom

6.10.2006
Páčil sa vám článok?

O tohtoročnej letnej turistickej sezóne a novinkách v oblasti cestovného ruchu sme sa pozhovárali s námestníčkou riaditeľa Bratislavského kultúrneho a informačného strediska Alexandrou BUČKOVOU.

- Tohtoročná letná turistická sezóna bola oproti vlaňajšku bohatšia na návštevníkov z Fínska, Holandska, Francúzska, zo Španielska či z Japonska. V minulej sezóne prvé miesta obsadili Rakúšania, Nemci, Angličania a Taliani. Počas prvých ôsmich mesiacov roku 2004 poskytli pracovníčky našich informačných centier na Klobučníckej ulici a Hlavnej železničnej stanici spolu 108 251 informácií, čo vychádza v priemere 426 informácií na deň, počas hlavnej sezóny však aj vyše 1000 denne. Najviac turistov Bratislavu navštívilo v auguste, ale značný nárast oproti vlaňajšku sme zaznamenali ešte aj v októbri.

S akými novinkami prišlo Bratislavské kultúrne a informačné stredisko?

- V rámci nových tematických prehliadok mesta vieme poznatky našich skúsených sprievodcov sprístupniť turistom aj v menej frekventovaných jazykoch ako gréčtina, švédčina či dokonca aj v posunkovej reči. Našou veľkou devízou sú bohaté skúsenosti s poskytovaním týchto služieb, ktoré sme získali ako následník Bratislavskej informačnej služby. Aj vďaka nim môžeme dnes napríklad doškoľovať sprievodcov po Bratislave vo viacerých nadstavbových oblastiach - od tohto roku ich v rámci kurzu skúsení sprievodcovia učia aj to, ako pristupovať k príslušníkom rôznych národností, na aký detail z histórie mesta koho špeciálne upozorniť a podobne. K novinkám patrí aj centrálny predpredaj vstupeniek na kultúrne a spoločenské podujatia na Slovensku i v zahraničí, ktorý ponúka vstupenky na takmer všetky existujúce podujatia.

Aké sú vaše predstavy o budúcoročnej letnej turistickej sezóne?

- Práve vydávame novú turisticko-informačnú mapu, ktorá bude bezplatne k dispozícii všetkým návštevníkom našich informačných centier na Klobučníckej a na Hlavnej železničnej stanici. Teší nás, že sme dokázali všetky finančné prostriedky potrebné na jej vydanie získať v rámci partnerskej spolupráce z externých zdrojov. Na budúcu sezónu plánujeme aj zvýšiť počet našich pobočiek na ďalších turisticky významných miestach, ako je Letisko M. R. Štefánika, Autobusová stanica Mlynské Nivy a Osobný prístav Danubius.


Zhováral sa Juraj Handzo
NÁŠ ROZHOVOR

Páčil sa vám článok?