Bratislava si začína budovať nový imidž

6.10.2006
Páčil sa vám článok?

O nových prístupoch k prezentácii Bratislavy ako atraktívnej turistickej destinácie sme sa pozhovárali s námestníčkou bratislavského primátora Tatianou MIKUŠOVOU.

- Základnou úlohou samosprávy je prezentovať mesto ako destináciu a koordinovať spoluprácu medzi všetkými subjektmi, ktoré vytvárajú cestovný ruch. Tá v minulosti nebola doceňovaná. Naším cieľom je dávať mestu novú tvár - doteraz sa prezentovalo ako krásavica na Dunaji, pre ktorú je typický hrad, pamiatky a Dunaj, teraz chceme posilňovať jej imidž ako mesta, ktoré sa dynamicky rozvíja, má obrovský potenciál v podobe mladých ľudí a má svoju jedinečnú atmosféru.

Aké konkrétne novinky pripravujete v tejto letnej turistickej sezóne?

- S cieľom prezentovať mesto novonok sme v prvej polovici tohto roka vytvorili kvalitnú powerpointovú prezentáciu Bratislavy, ktorú predstavujeme na veľtrhoch cestovného ruchu. Vytvorili sme aj prvú časť nového propagačného materiálu, ktorý v novom dizajne predstavuje Bratislavu pod mottom Little Big City (malé veľké mesto). Budeme ho distribuovať všade tam, kde sa pohybujú turisti. Do konca júna by mala byť vytvorená špeciálna turistická webová stránka v anglickom jazyku, ktorá sa bude rozvíjať v rečových mutáciách a budeme dbať o jej pravidelnú aktualizáciu.

Čo v oblasti cestovného ruchu plánujete zmeniť v dlhodobejšom horizonte?

- Jedným z dlhodobejších cieľov je rozvoj spolupráce s Viedňou, najmä v oblasti projektov, ktoré sú spojené s Dunajom. Chceme tiež ponúknuť návštevníkom aj iné lokality než len historické centrum, čo si vyžaduje spoluprácu s mestskými časťami. Napríklad Rača a Vajnory môžu byť zaujímavé svojím vínom či keramikou. Bratislavu chceme prezentovať ako región, preto chceme rozvíjať spoluprácu aj s inými mestami, napríklad s Piešťanmi. Cieľ je jasný - nemať v meste iba „trojhodinových“ turistov, ale turistov, ktorým dokážeme ponúknuť atraktívne balíky služieb, aby v Bratislave a jej okolí strávili celý týždeň. Veľké možnosti vidíme tiež v rozvoji kongresového turizmu - prvý krok sme už urobili v podobe zorganizovania kongresu Európskej federácie kongresových miest (EFCT) vo februári tohto roka.


Zhováral sa Juraj Handzo
NÁŠ ROZHOVOR

Páčil sa vám článok?