Predstaničné námestie má územné rozhodnutie

4.3.2010
0
Páčil sa vám článok?

Mestská časť Staré Mesto vydala územné rozhodnutie k plánovaným zmenám na Predstaničnom námestí vrátane rekonštrukcie budovy Hlavnej železničnej stanice. Podľa rozhodnutia by v tomto priestore mala investorská spoločnosť I.P.R. Slovakia, s. r. o. vybudovať jedno obchodné a dve administratívne centrá, hotel a prístavbu staničnej haly.

V podzemných priestoroch sa ráta s 1 591 parkovacími miestami. Oznámenie o rozhodnutí a územné rozhodnutie budú na úradnej tabuli mestskej časti na Medenej ulici vyvesené do 17. marca. Po tomto termíne naň môžu účastníci konania reagovať. Ak sa tak nestane do 1. apríla, rozhodnutie o umiestnení stavby nadobudne právoplatnosť. Ak sa účastníci územného konania voči rozhodnutiu odvolajú, stavebný úrad Staré Mesto o tom bude informovať ostatných účastníkov a vyzve ich, aby k odvolaniu zaujali stanovisko. Následne celý spis pošle Krajskému stavebnému úradu Bratislava na odvolacie konanie.

Investícia do projektu Predstaničného námestia si vyžiada prekládku inžinierskych sietí na uliciach Imricha Karvaša, Radlinského, Štefanovičovej, Hodžovom nám., Štefánikovej, Puškinovej, Šancovej ul., Námestí slobody, Dobšinského, Smrečianskej, Jelenej a Pionierskej ulici. Nové dopravné riešenie zasiahne aj do komunikácií Pražská, Žabotova, Šancová a Štefanovičova. Električky sa k stanici dostanú podjazdom vybudovaným pod Šancovou ulicou.

Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov. Budovu hlavnej železničnej stanice v Bratislave by mali zrekonštruovať do pôvodného stavu podľa návrhu architekta Pfaffa z roku 1905. Pribudnúť by mala nová staničná hala, na Predstaničnom námestí by malo vyrásť obchodné centrum, administratívne centrá a hotel. V okolí stanice sa radikálne zmení organizácia dopravy – vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu. Tiež by mali vytvoriť centrálny terminál pre električky, autobusy a trolejbusy, pričom električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.

(sita)

Páčil sa vám článok?