Služby občanom sú od februára aj na internete

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Verejné stránkové pracovisko magistrátu Služby občanom prijalo od svojho otvorenia v polovici septembra minulého roku dodnes takmer 13-tisíc rôznych otázok a podnetov.

Občania sa najviac zaujímali o agendu majetkových priznaní k nehnuteľnostiam, odpredaj pozemkov pod bývalými družstevnými domami, žiadali informácie o novom usporiadaní štátnej správy a adresách úradov. Využívali tiež bezplatné právne poradenstvo, informácie o sociálnej pomoci, sociálnych ubytovniach a podobne.

Zriadenie pracoviska vysoko hodnotil aj Stredoeurópsky inštitút pre ekonomické a sociálne reformy INEKO, ktorý v rámci projektu Hodnotenie ekonomických a sociálnych opatrení v regiónoch zaradil bratislavské Služby občanom na prvé miesto v ratingu opatrení v treťom štvrťroku 2003. Komisia hodnotiteľov vysoko ocenila tento krok magistrátu k transparentnosti poskytovania služieb občanom a vyzdvihla prínos opatrenia k zmenšeniu priestoru pre korupciu.

Od začiatku februára funguje pracovisko Služby občanom/Front Office aj virtuálne na internete. „Zobrali sme si k srdcu odporúčania členov komisie INEKO, ktorí nám navrhli ako ďalší krok priblížiť väčšinu služieb pracoviska prostredníctvom internetu,“ povedal primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský. „Tým by sa ešte viac mala znížiť nutnosť osobného kontaktu s úradníkmi, pretože penetrácia internetom je v Bratislave vysoká a e-komunikácia obľúbená a efektívna.“

Na oficiálnych stránkach hlavného mesta www.bratislava.sk je dnes k dispozícii takmer celý Front Office magistrátu. Stránka umožňuje prístup k uzneseniam mestského zastupiteľstva od roku 1993 doteraz. K dispozícii sú presné postupy k vybaveniu žiadostí k všetkým agendám pracoviska Služby občanom. Na internete je už 32 formulárov a tlačív k rôznym úradným žiadostiam. Každá z položiek jednotlivých agend umožňuje prístup k príslušnému zákonu alebo všeobecne záväznému nariadeniu, ktorým sa riadi.

Mesto bude v sprístupňovaní svojich služieb na internete pokračovať. V budúcnosti sa väčšina úradných záležitostí bude dať vybaviť bez toho, aby občan musel navštíviť úrad osobne.

Páčil sa vám článok?