Mesto a kraj sa propagujú novým spotom

30.3.2009
0
Páčil sa vám článok?

Hlavné mesto a Bratislavský samosprávny kraj (BSK) sa prezentuje novým propagačným spotom, dokumentom, DVD nosičmi ako aj dizajnom manuálu, bedekerom, fotografiami a billboardami.

Projekt zameraný na prezentáciu možností cestovného ruchu je výsledkom spolupráce mesta, kraja a Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR), ktorá zabezpečila výrobu.

"Spoločný projekt považujeme za prelomový. Vôbec po prvýkrát sa nám podarilo zrealizovať takúto rozsiahlu kampaň na propagáciu cestovného ruchu Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja s podporou Ministerstva hospodárstva SR, ktoré na tento cieľ vyčlenilo finančné prostriedky. Jednoznačne táto spolupráca už priniesla pozitívne výsledky,“ informovala agentúru SITA generálna riaditeľka SACR Svetlana Gavorová. Náklady na projekt predstavujú 202 490 €.

SACR zabezpečila dizajn manuál kreatívneho riešenia spoločnej grafickej a audiovizuálnej komunikácie mesta Bratislava a BSK. Ďalším produktom bola tvorba 30-sekundového propagačného reklamného spotu, ktorý sa v marci vysielal na americkej spravodajskej stanici CNN.

"Pre potreby mesta a kraja bol vyrobený aj dokument o Bratislave a kraji, ako aj prezentačné dátové nosiče o meste a kraji. Nová databanka imidžotvorných fotografií bude slúžiť na propagáciu mesta a regiónu na zdrojových trhoch," uviedla Gavorová. Turistický sprievodca o meste a kraji, rovnako ako vytvorená Stratégia e-marketingu, sa budú využívať na propagáciu v zahraničí. Ako motivácia zahraničných turistov k návšteve by mala slúžiť billboardová kampaň, billboardy budú pritom umiestnené na hraničných priechodoch s Rakúskom, Maďarskom, Českom a Poľskom.

"Slabá, alebo takmer žiadna cielená propagácia Bratislavy a BSK zo strany SACR v minulosti bola spôsobená pravidlami financovania marketingových aktivít SACR zo štrukturálnych fondov Európskej únie," vysvetlila Gavorová. Tie totiž podľa nej nedovoľujú použitie finančných prostriedkov na propagáciu kraja pre jeho vyšší HDP, ktorý presahuje 75 % priemeru Európskej únie.

Užšiu spoluprácu nadviazala SACR s mestom a BSK vlani v septembri. "SACR spolu so svojím zriaďovateľom, Ministerstvom hospodárstva SR, však našli spôsob ako situáciu riešiť a dohodli sa na vyčlenení osobitných finančných prostriedkov účelovo určených na propagáciu Bratislavy a BSK," dodala Gavorová.

(sita)

Páčil sa vám článok?