Mesto sa snaží prilákať viac zahraničných turistov

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Snahou vedenia mesta je dosiahnuť, aby sa Bratislava stala atraktívnou destináciou, ktorú zahraniční turisti vyhľadávajú v podstatne väčšej miere, ako to bolo donedávna.

„Bratislava cestovný ruch donedávna považovala iba za akúsi odnož kultúry,“ uviedla námestníčka primátora Tatiana Mikušová. „Z toho vyplývala aj forma jej prezentácie navonok a tomu bol adekvátny aj záujem turistov o Bratislavu. Vedenie mesta v roku 2003 túto filozofiu prehodnotilo a cestovný ruch vníma ako jednu z hlavných priorít.“

Do cestovného ruchu sa viac investuje. V rozpočte mesta na rok 2003 bolo na cestovný ruch vyčlenených 1,5 milióna korún, v rozpočte na rok 2004 je to päť miliónov. Návratnosť týchto prostriedkov je zabezpečená priamo pomocou ubytovacieho poplatku i nepriamo prostredníctvom stimulov, ktoré rozvoj cestovného ruchu prináša. Vlani bolo z ubytovacieho poplatku prijatých 28 miliónov korún. Celkové čísla o počte návštevníkov mesta za rok 2003 ešte nie sú k dispozícii, ale už teraz je napríklad známe, že vlani prišlo do Bratislavy 770 lodí s vyše 300-tisíc turistami.

Podľa T. Mikušovej treba do cestovného ruchu zapojiť nielen Bratislavu, ale aj celý región, čo prispeje k tomu, aby sa u nás turisti zdržali čo najdlhšie. Kľúčom k zlepšeniu prezentácie mesta je spájanie aktivít všetkých partnerov, ktorí ju spoluvytvárajú. Okrem mesta a mestských častí sú nimi najmä cestovné kancelárie, hotelové a reštauračné zariadenia, letecké spoločnosti a ďalšie subjekty, ktoré sem turistov prepravujú, ako aj kultúrne, spoločenské a športové zariadenia a organizácie. V súčasnosti sa pracuje na tom, aby sa do jedného balíka podujatí, ktoré by mohli zaujímať turistov, dostali nielen akcie pripravované mestom, ale aj akcie mestských častí, samosprávy v regióne a ďalších subjektov. Do 1. mája sa musí zväčšiť množstvo propagačných materiálov a musia sa skvalitniť. Budú sa distribuovať do všetkých subjektov, ktoré majú niečo spoločné s cestovným ruchom. Popri informačnom stredisku na Klobučníckej 2 sa pripravuje v centre ďalšie kontaktné pracovisko pre turistov.

Mesto vyvíja aj ďalšie prezentačné aktivity. Predstaví sa aj na výstave Slovakia Tour, ktoré sa uskutoční v dňoch 15. až 18. januára v priestoroch Incheby v hale BO. Ako uviedla T. Mikušová, mesto Bratislava sa predstaví v novom prezentačnom stánku, ktorý bude mať podobu príjemnej kaviarne s fontánou a jeho súčasťou bude aj fotogaléria. V tomto roku sa mesto predstaví aj na veľtrhu v Londýne a zrejme ešte jednom podobnom podujatí.

Páčil sa vám článok?