Na magistrát sa obrátilo vyše 1400 ľudí

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Na pracovisku prvého kontaktu s občanmi Služby občanom/Front Office bratislavského magistrátu bolo v priebehu minulého roka v oblasti sociálnych služieb vybavených 1434 prípadov.

Okrem toho pracovníci Služieb občanov poskytli ďalších takmer 980 služieb, ako je konzultácie, informácie kopírovanie a podobne. Najviac prípadov, 390, sa dotýkalo dysfunkčných rodín, rodín v kríze, žien na materskej dovolenke, ale aj osamelých rodičov. Ďalšiu skupinu ľudí tvorili klienti, ktorí mali problémy s bývaním. Boli to najmä jednotlivci (často aj rodiny), ktorí žiadali o umiestnenie v ubytovniach alebo žiadali iné riešenie ich bývania, ale aj ľudia bez domova.

Podľa hovorkyne magistrátu Evy Chudinovej boli častými klientmi pracoviska Služby občanom aj seniori, ktorí prevažne žiadali o poskytnutie sociálnych služieb napr. o umiestnenie v domove dôchodcov, domove - penzióne, či v zariadení opatrovateľských služieb. Zaujímali sa o poskytovanie služieb pre osamelých – stravovanie, opatrovanie, prípadne mali záujem o sociálne poradenstvo. Veľkú skupinu návštevníkov pracoviska prvého kontaktu s občanmi v oblasti sociálnych služieb boli aj zdravotne postihnutí občania, ktorí zväčša žiadali poradenstvo v oblasti poskytovania príspevkov, dávok, odvolanie sa proti rozhodnutiam a podobne.

Páčil sa vám článok?