Magistrátny Front Office je tu už 5 rokov

2.10.2008
0
Páčil sa vám článok?

V týchto dňoch oslávilo kontaktné pracovisko bratislavského magistrátu Služby občanom/Front Office svoje prvé okrúhle piate výročie existencie.

Vzniklo v septembri 2003 po niekoľkomesačnej príprave ako plnenie jedného z predvolebných sľubov primátora Andreja Ďurkovského. V tom čase nové vedenie samosprávy hlavného mesta chcelo skvalitniť prácu svojich úradníkov, popracovať na ich profesionalite, ústretovosti a spoľahlivosti, a takmer všetky obslužné agendy umiestniť pod jednu strechu do jedného bezbariérového priestoru magistrátu, aby ľudia nemuseli za každou vecou blúdiť po dlhých chodbách magistrátnej budovy.

To sa v zásade podarilo. Na tomto verejne prístupnom pracovisku, ktoré sa nachádza na prízemí budovy Novej radnice na Primaciálnom námestí, sa sústreďuje čo najviac informácií a služieb bratislavskej samosprávy. Každý tu môže jednoducho a rýchlo vybaviť to, čo potrebuje.

Front Office slúži, samozrejme, ako podateľňa pre finančné oddelenie, oddelenie životného prostredia, sociálne veci a zdravotníctvo, atď. Občania tu môžu získať informácie podľa zákona 211/2000 Zz, o slobodnom prístupe k informáciám, podávať sťažnosti, či využiť bezplatne internetové pracovisko. Môžu tiež vyjadriť svoje názory, pripomienky a návrhy na zlepšenie kvality služieb.

Vlani bolo v priebehu celého roku na tomto pracovisku zaevidovaných vyše 43-tisíc rôznych žiadostí a otázok občanov. Okrem toho pracovníci Front Office vyriešili telefonicky okolo 30-tisíc ďalších žiadostí. Podateľňa ročne prijme spolu vyše 50-tisíc podaní.

Najčastejšie vybavovanými žiadosťami sú žiadosti na prenájom alebo kúpu pozemku, bytu, žiadosti o nájomné byty, stanoviská k stavebnému povoleniu, žiadosti o vjazd do pešej zóny, umiestnenie reklamy, povolenia na rozkopávky, na zaujatie verejného priestranstva, vjazd na Železnú studničku, žiadosti k malému zdroju znečistenia, k stavebnému, resp. kolaudačnému konaniu, žiadosti o ubytovanie v mestských sociálnych ubytovniach Fortuna a Kopčianska ulica.

Ďalej žiadosti o umožnenie ambulantného predaja, žiadosti o poskytnutie územnoplánovacích informácií, žiadosti na udelenie grantov na voľnočasové aktivity a na podporu neprofesionálnych umeleckých a kultúrnych aktivít v Bratislave a aktivít propagujúcich Bratislavu v zahraničí.

Pred dvoma rokmi sa pracovisko rozšírilo o špeciálny Front Office pre kompletnú agendu miestnych daní (najmä priznanie k dani z nehnuteľnosti) na Bazovej ulici. Mesto uvažuje v najbližších mesiacoch nad ďalším skvalitnením činnosti a rozšírením.

Nová pobočka Služieb občanom pre oblasť územného plánovania a územnoplánovacej dokumentácie by mala vzniknúť v administratívnej časti priestorov Divadla P.O. Hviezdoslava na Laurinskej ulici so samostatným vchodom mimo divadla.

(miv, kh)

Páčil sa vám článok?