Staromestská samospráva sa chystá predať klzisko, ktoré dostala ako dar sponzorov

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Na Hviezdoslavovom námestí na začiatku zimy býva k dispozícii klzisko pre verejnosť. Tento rok sa objavilo nové s umelým povrchom, to pôvodné chce mestská časť Staré Mesto, ktorému patrí, predať.

Zaujímalo nás, čo sa stalo s pôvodným klziskom, resp. technologickým zariadením, ktoré slúžilo na jeho vytvorenie. Ako nám povedal Peter Kimijan z referátu komunikácie staromestského miestneho úradu, pôvodné klzisko je momentálne uskladnené spoločnosťou Vepos, ktorej bolo zverené. „V najbližšom čase bude vypracovaná ponuka a mestská časť ho plánuje ponúknuť ostatným slovenským mestám formou odpredaja, prípadne prenájmu,“ napísal nám. „V prvom rade oslovíme mestá, no nevylučujeme ani iných záujemcov. Novú ľadovú plochu máme do marca v skúšobnej prevádzke, o konkrétnej cene, za ktorú by to Staré Mesto odkúpilo, sa bude rokovať na jar, aj vzhľadom na schválený rozpočet. Hodnota klziska je cca 3 milióna korún.“

Pripomeňme, že pôvodné technologické zariadenie na výrobu ľadovej plochy dostala v roku 1999 pri príležitosti nového milénia mestská časť Bratislava - Staré Mesto ako sponzorský dar. Na tento dar v hodnote 6,2 milióna korún sa poskladali traja sponzori – spoločnosti Globtel (dnes Orange), Heineken a Slovak International Tabak. Odvtedy sa na klzisku každú zimu mohla korčuľovať široká verejnosť a stalo sa neodmysliteľnou súčasťou zimného koloritu centra mesta. Nech už sú dôvody výmeny klziska s prirodzeným ľadom za klzisko s umelým povrchom akékoľvek (napríklad snaha ušetriť za elektrickú energiu, na ktorú bolo chladiace zariadenie náročné), nemožno sa zbaviť určitých pochybností, či je zo strany staromestskej samosprávy na čele so starostom Petrom Čiernikom etické predávať niečo, čo dostala ako dar. Dary sa predávať nezvyknú a mestská časť Bratislava - Staré Mesto vari nie je taká chudobná, aby musela šetriť práve na tomto mieste.

Celá záležitosť má ešte jeden aspekt: klziská s umelým povrchom majú svoje opodstatnenie v interiéroch (napríklad v shopping centrách), resp. vonku v iných ročných obdobiach ako v zime, keď nie je možné vyrobiť prirodzený ľad. Majú aj svoje nevýhody, z ktorých tou hlavnou je, že sa na nich korčuľuje podstatne ťažšie ako na normálnom ľade (niektoré manévre sú prakticky vylúčené) a aj korčule musia byť prebrúsené inak. Zhrnuté a podčiarknuté - nápad staromestskej samosprávy vymeniť klzisko vyvoláva prinajmenšom rozpaky.

Páčil sa vám článok?