Petržalka chystá koncepciu pre reklamné zariadenia

20.7.2008
0
Páčil sa vám článok?

Bratislavská Petržalka pripravuje koncepciu umiestňovania reklamných zariadení. Materiál už je vypracovaný, mestská časť ho však ešte musí dopracovať v zmysle nového cestného zákona.

"Čakalo sa, či v zákone budú regulatívy umiestňovania zariadení popri cestách. Nejaké normatívy boli aj predtým, čakali sme, že či sa niečo nezmení, aby sme potom nemuseli meniť koncepciu. Nezdalo sa nám to korektné," povedal petržalský starosta Milan Ftáčnik. Po doplnení niektorých nových podnetov by sa dokumentom mali zaoberať miestni poslanci na zasadnutí miestneho zastupiteľstva na jeseň.

Podľa starostu rieši koncepcia najmä umiestňovanie nových reklamných zariadení. Materiál by mal odpovedať napríklad na otázky, čo bude a nebude dovolené pri umiestňovaní reklám, kde pri cestách by mohli byť zariadenia osadené, či v akej vzdialenosti od komunikácií budú môcť byť reklamné zariadenia umiestnené.

"Nechceme, aby reklamné zariadenia zanešvárili Petržalku, ale aby vytvárali tvár Petržalky. Aby boli súčasťou v pozitívnom slova zmysle. Reklama je súčasťou života, ale nesmie negatívne zasahovať tam, kde už vstupovať nemá," konštatoval Ftáčnik. Ako príklad uvádza niektoré cesty či vnútrobloky. Koncepcia by teda mala vyriešiť aj otázky priestorového usporiadania či hustoty reklamných zariadení.

Ako starosta ďalej uviedol, mestská časť chce nastoliť poriadok aj v prípade čiernych stavieb. "Akoby niektoré spoločnosti nepoznali pravidlá a zapichli stožiar kamkoľvek," vysvetlil Ftáčnik. Takéto stavby bude mestská časť odstraňovať, spoločnostiam hrozia aj vysoké pokuty. "Budeme sa prísne pozerať na tých, ktorí porušujú pravidlá a zákon," dodal starosta Ftáčnik.

(sita)

Páčil sa vám článok?