V tomto roku Bratislavu navštívilo opäť viac turistov

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Bratislava v súčasnosti prežíva skutočný turistický boom - počet návštevníkov slovenskej metropoly sa v tomto roku v porovnaní s vlaňajškom zvýšil o celých osem percent.

Medziročný rast návštevníkov nie je síce taký výrazný ako pri porovnaní rokov 2003 a 2004, keď dosiahol vyše 25 percent, pokračuje však aj v tomto roku. Zatiaľ čo v období od januára do konca júla minulého roku navštívilo Bratislavu 317 971 návštevníkov, v rovnakom období tohto roka to bolo už 338 255 návštevníkov. Na tomto trende má svoj podiel aj práca magistrátu a Bratislavského kultúrneho a informačného strediska. V priebehu tejto sezóny mesto položilo dôraz na zvýšenie spontánnej znalosti značky Bratislava ako turistickej destinácie a cieľavedome buduje svoj imidž. Zvýšilo tiež svoje mediálne aktivity najmä v Rakúsku a v Nemecku. Súčasne v záujme skvalitňovania informačných služieb mesto zabezpečilo redizajn svojich oficiálnych internetových stránok. V júli boli sprístupnené dve nové turistické informačné centrá na letisku a v osobnom prístave.

Už v najbližších dňoch sa začne generálna rekonštrukcia hlavného informačné centra Bratislavského kultúrneho a informačného strediska na Klobučníckej ulici, ktoré nanovo otvoria na jar budúceho roku. V čase, keď bude stredisko pre verejnosť zatvorené, turistom budú informácie poskytovať v stredisku na Uršulínskej 11. Pokračuje aj osadzovanie orientačných tabúľ - smerovníkov pre zahraničných návštevníkov v centre mesta. Doteraz ich je 13, do konca roka pribudne ďalších 50.

Mesto okrem toho zriadilo stále východiskové miesto pre prehliadky mesta a výlety do okolia mikrobusmi. Špeciálne parkovisko pre turistické autobusy bolo zriadené pod mostom Lafranconi s navádzacím systémom krátkodobých zastávok pre nastupovanie a vystupovanie turistov v centre mesta.

Hlavné mesto v tomto roku získalo finančné príspevky z európskych fondov v celkovej výške 6,3 milióna korún na realizáciu troch spoločných projektov. Prvý sa týka zmeny organizačnej štruktúry turistických centier v Bratislave, druhý podpory kongresového cestovného ruchu a tretí zlepšenia prístupu návštevníkov Bratislavy k informáciám o meste. Posledný z uvedených projektov ráta napríklad s tým, že vybrané linky MHD s vysokým pohybom turistov budú vybavené zásobníkmi na informačné a propagačné materiály s celkovou turistickou ponukou mesta a hlásičom zastávok aj v anglickom jazyku.

Páčil sa vám článok?