Nové pracovisko magistrátu Front Office už začalo slúžiť bratislavskej verejnosti

10.11.2007
0
Páčil sa vám článok?

Šestnásteho septembra otvorili v priestoroch novej radnice nové verejné stránkové pracovisko magistrátu s názvom Služby občanom/Front Office. Občania môžu odteraz všetko potrebné vybavovať na jednom mieste.

Ako uviedol primátor Andrej Ďurkovský, motívom tohto kroku bola snaha sústrediť celú komunikáciu úradu magistrátu a maximum jeho služieb pre občana na jedno miesto. „Ide o obrovský zásah do chodu celého úradu,“ zdôraznil. „Ľudia už nebudú musieť chodiť po celom magistráte a rokovať za zatvorenými dverami, od čoho očakávame aj antikorupčný efekt.“

Pracovníci magistrátu odteraz môžu komunikovať s občanmi na jednom ľahko dostupnom mieste, čo ľuďom uľahčí orientáciu a umožní jednoduchšie získavanie informácií alebo podávanie a vybavovanie sťažností. Občania už nebudú narážať na problémy so zložitou orientáciou v spleti jednotlivých pracovísk magistrátu, neprehľadnosťou kompetencií, anonymitou úradníkov a časovou zdĺhavosťou vybavovania.

Ako uviedol riaditeľ magistrátu Zdenko Banci, na novom pracovisku je k dispozícii podateľňa, infocentrum, k občanom sú k dispozícii také služby, akými je napríklad osvedčovanie podpisov a úradných listín. Budú sa tu vybavovať sťažnosti, agenda týkajúca sa daní a poplatkov, sociálnych vecí a zdravotníctva, územného plánovania, životného prostredia a odpadov, ako aj celá škála iných záležitostí v oblasti správy nehnuteľností, nájmov a predajov majetku, plánovania, riadenia a prevádzky dopravy, cestného hospodárstva, ako aj kultúry, voľného času a školstva.

Občania tu teda budú mať možnosť získavať informácie, ale aj rôzne tlačivá či formuláre, oboznamovať sa s interpretáciou všeobecne záväzných nariadení, podávať písomnosti vrátane sťažností, absolvovať odborné konzultácie, platiť v pokladni správne poplatky, ale aj samostatne a bezplatne si vyhľadávať informácie na webe. Systém má fungovať tak, že agendu prijatú vo Front Office vybavia príslušné odborné útvary, ktorých pracovníci neprichádzajú priamo do styku s občanmi (Back Office) a vo Front Office bude následne odovzdaná občanom.

Nové, moderne vybavené pracovisko sídli v zrekonštruovaných priestoroch na prízemí Novej radnice. Priestory sú bezbariérové a sú riešené tak, že pracovníci magistrátu nemôžu ostať s návštevníkmi osamote, čo má predísť korupcii (k dispozícii sú aj oddelené priestory na diskrétne rokovania, sú však presklené).

Rekonštrukcia trvala od 5. júla do 10. septembra a vyžiadala si náklady takmer desať miliónov korún, ktoré podľa slov A. Ďurkovského magistrát získal šetrením na iných činnostiach. Služby budú občanom poskytovať v pondelok od 8. do 17. hodiny, v utorok, stredu a vo štvrtok od 8. do 16. hodiny a v piatok od 8. do 15. hodiny.      

(juh)

Nové pracovisko magistrátu Služba občanom/Front Office, ktoré otvorili v týchto dňoch v zrekonštruovaných priestoroch na prízemí novej radnice, už funguje naplno.
FOTO - Oto Limpus

Páčil sa vám článok?

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.